فیلم‌های زیادی از مراسم روز عاشورا از اقصی نقاط جهان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین:مراسم عاشورای حسینی در سراسر جهان با حضور دلدادگان امام حسین (ع) از مذاهب مختلف برگزار می‌شود.

فیلم‌های زیادی از مراسم روز عاشورا از اقصی نقاط جهان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است از عربستان سعودی و بحرین و عمان گرفته تا هند، مالزی و چین در آسیا و انگلیس و هلند و اتریش در اروپا.

در شهرهای مختلف آمریکا نیز شمار زیادی از شهروندان مسلمان و غیرمسلمان یاد شهدای کربلا را گرامی داشتند. پوشیدن لباس سیاه، سینه‌زنی و تعزیه‌خوانی از جمله برنامه‌های مشترکی است که در اغلب این مراسم‌ها اجرا شده است.

عاشورا عامل اتحاد در پاکستان

مراسم عاشورا در شهرهای مختلف پاکستان از جمله لاهو نیز پرشور برگزار شده است. سردار ایاز صدیق، رئیس مجلس ملی از مردم این کشور خواسته تا به مناسبت عاشورای حسینی وحدت را ترویج کرده و جنایات غزه را محکوم کنند.

عزاداری زنانه در دشت برچی کابل

زنان عزادار حسینی با وجود برخی سخت‌گیری‌های طالبان در محله دشت برچی کابل در افغانستان یاد شهدای عاشورا را گرامی داشتند.

برافراشته شدن پرچم‌های سیاه در ضاحیه لبنان

راهپیمایی روز عاشورا در ضاحیه جنوبی بیروت با حضور تعداد زیادی از شهروندان لبنانی برگزار شد. المنار نوشته لبنانی‌ها با برافراشتن پرچم‌های سیاه پایبندی خود را به مبانی مکتب امام حسین (ع) نشان دادند.

دسته دختران عزادار در استانبول

دختران مسلمان شیعه با تشکیل دسته‌های عزاداری مراسم روز عاشورا را در استانبول ترکیه برگزار کردند. رویترز نوشته عاشورا مقدس‎ترین روز در تقویم مسلمانان شیعه است.

عزاداری خاص کشمیری‌ها در قایق

هزاران نفر از عزاداران سیدالشهدا (ع) در کشمیر هند با قایق در دریاچه دال عزاداری سنتی و تاریخی خود را برپا کردند.

مراسم عاشورا در کوالالامپور

بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از ایرانیان مقیم مالزی و دوستداران اهل بیت (ع) در مراسم عاشورای سید و سالار شهیدان در شهر کوالالامپور شرکت کردند.

گردهمایی عاشوراییان در میلان

‌صدها عزادار حسینی هر ساله در مراسم گرامیداشت یاد شهدای واقعه عاشورا در شهر میلان در شمال ایتالیا گرد هم می‌آیند.

امام حسینی‌های انگلیس

آیین‌ ویژه عاشورا در ده‌ها نقطه انگلیس برگزار شد از جمله مرکز حیدری در لندن. مرکز اسلامی انگلیس و مجمع جهانی اسلام نیز از جمله مراکزی بودند که مراسم‌های شب عاشورا را برگزار کردند.

تعزیه خوانی در مولهایم آلمان

همایش بزرگ عاشوراییان با حضور چند هزار نفر از عاشقان مکتب اهل بیت و برنامه‌های متنوع از جمله ایراد سخنرانی، تعزیه خوانی و سینه زنی برگزار شد.

حضور سنی‌ها در عاشورای مبلورن

نشریه تریبیون اکسپرس با انتشار تصویری از مراسم عاشورا در شهر ملبورن استرالیا از حضور چشمگیر مسلمانان سنی در کنار شیعیان خبر داده است.

علم‌کشی در لس‌آنجلس

مراسم سوگواری امام حسین در شهر لس‌آنجلس آمریکا با حضور صدها تن برگزار شد. در فیلم‌هایی که از این مراسم منتشر شده گرداندن علم در معابر (علم کشی) توجه کاربران را به خود جلب کرده است.

مراسم عاشورا در منهتن

آتیکا میرزا کاربر پاکستانی شبکه اجتماعی ایکس با انتشار تصویری از مراسم روز عاشورا در شهر منهتن آمریکا نوشته: اگر می‌خواهید تنوع فرهنگی را مشاهده کنید به راهپیمایی روز عاشورا در منهتن نگاهی بیندازید.

شعارهای ضد ظلم در میشیگان آمریکا

شهر دیربورن ایالت میشیگان آمریکا نیز شاهد حضور عزادارانی بود که با به دست گرفتن پرچم ها و سر دادن شعارهای مخالف ظلم با امام حسین (ع) تجدید پیمان کردند.

یادبود شهدای کربلا در فضای باز هلند

مراسم بزرگ عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا بنا بر سنت هر ساله در فضای باز موسوم به مالیفلد در مرکز شهر لاهه برگزار می شود.

حضور چشمگیر کودکان در مراسم محرم نروژ

مرکز امیرالمومنین(ع) در شهر استفولد نروژ تصاویری را از مراسم دهه محرم با حضور چشمگیر کودکان منتشر کرده است.