در تماس تلفنی رئیس جمهور ازبکستان با رئیس جمهور منتخب بر اجرای توافقات صورت گرفته در دولت شهید رییسی تاکید و برای تحقق اهداف تعیین شده دو کشور اظهار امیدواری شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب با اشاره به اولویت توسعه روابط با کشورهای منطقه آسیای مرکزی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، توسعه مناسبات دوستانه با ازبکستان را حائز اهمیت خواند و گفت‌: در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی توافقات متعددی میان ایران و ازبکستان به امضا رسیده که مطمئناً در دولت جدید نهایت همکاری برای اجرای کامل این توافقات صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران، ابراز امیدواری کرد دو کشور در دوره جدید نیز شاهد تداوم و تقویت همکاری‌های دوجانبه باشند.

رئیس جمهور ازبکستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان در سال‌های اخیر گام‌های مهمی در جهت ارتقای سطح روابط دوجانبه برداشته و اهداف بزرگ و مهمی را در این زمینه معین کرده‌اند که امیدواریم در دوره ریاست جمهوری جنابعالی این اهداف را محقق کنیم.

شوکت میرضیایف با اشاره به علاقمندی ازبکستان برای توسعه همکاری‌ها با ایران به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی، بر آمادگی کشورش برای برگزاری کمیسیون مشترک با ایران با هدف تسهیل فعالیت‌های بخش خصوصی در دو کشور تاکید کرد.

پزشکیان نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن قدردانی از تماس و پیام‌های تبریک مقامات عالی ازبکستان، با اشاره به اولویت توسعه روابط با کشورهای منطقه آسیای مرکزی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، توسعه مناسبات دوستانه با ازبکستان را حائز اهمیت خواند و گفت‌: در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی توافقات متعددی میان ایران و ازبکستان به امضا رسیده که مطمئناً در دولت جدید نهایت همکاری برای اجرای کامل این توافقات صورت خواهد گرفت.

رئیس جمهور منتخب در ادامه تاکید کرد: ما مصمم به توسعه بیش از پیش همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی دو کشور هستیم و همچنین برای تسهیل تعاملات تجاری ازبکستان با دیگر کشورها از طریق کریدور شمال-جنوب آمادگی کامل داریم.

منبع: مهر