عطیة‌الله در حال حاضر در مراکش حضور دارد و تمام پیشنهادات ارائه شده را بررسی خواهد کرد تا به‌زودی تصمیم خود را بگیرد.

یکی از بازیکنان مدنظر پرسپولیس برای تقویت سمت چپ، جذب یحیی عطیةالله، بازیکن ملی پوش مراکشی است. در ساعات گذشته، شایعات زیادی درخصوص این بازیکن منتشر شده بود و حالا گفته می‌شود که ولید رکراکی، سرمربی تیم ملی مراکش به این بازیکن توصیه کرده راهی لیگ ایران نشود.

وب سایت الشرق ریاضیة در گزارشی نوشته است:

یحیی عطیة‌الله، مدافع چپ ملی پوش مراکشی و بازیکن باشگاه سوچی روسیه، به طور ناگهانی در ساعات گذشته به مراکش بازگشته است. این در حالی است که تیم او در حال آماده شدن برای ورود به اردو تمرینی به منظور آماده‌سازی برای فصل آینده است.

به گزارش "الشرق ریاضة" و از یک منبع خاص، عطیة‌الله تصمیم به بازگشت به مراکش گرفته است، زیرا مدیر برنامه‌هایش از او خواسته تا برای انتقال به باشگاهی جدید آماده شود.

این منبع گفت: "عطیة‌الله ایده بازی در فصل آینده با سوچی را رد کرده است، زیرا تیم از مسابقات لیگ برتر روسیه خارج شده و به دسته پایین‌تر سقوط کرده است."

منبع افزود که مدیر برنامه‌های عطیة‌الله موفق شده است دو پیشنهاد برای او بیاورد، یکی از ایران و دیگری از یک باشگاه بزرگ روسی.

وی توضیح داد: "باشگاه پرسپولیس ایران به توصیه مربی اسپانیایی خود، خوان کارلوس گاریدو که قبلاً با عطیة‌الله در باشگاه الوداد همکاری کرده بود، خواهان قرارداد بستن با این بازیکن است."

این منبع ادامه داد: "ولید رکراکی، سرمربی تیم ملی مراکش از عطیة‌الله خواسته است که پیشنهاد ایران را در آخرین اولویت قرار دهد تا فصل آینده در لیگ رقابتی‌تری بازی کند و جایگاه خود در تیم ملی مراکش را در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۵ حفظ کند."

به گزارش "الشرق ریاضة"، الاهلی مصر نیز به دنبال قرارداد بستن با عطیة‌الله است و علی‌رغم جلسات متعددی که بین نمایندگان دو طرف برگزار شده است، اما تا کنون هیچ پیشنهاد رسمی‌ای به مدیر برنامه‌های این بازیکن ارائه نکرده‌ است.

عطیة‌الله در حال حاضر در مراکش حضور دارد و تمام پیشنهادات ارائه شده را بررسی خواهد کرد تا به‌زودی تصمیم خود را بگیرد.

همچنین مدیر برنامه‌های این بازیکن در تلاش است تا مسئولان باشگاه سوچی را به تصمیم برای جدایی متقاعد کند، زیرا بازیکن مراکشی تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۶ با باشگاه روسی قرارداد دارد.

اما آنچه فرایند انتقال عطیة‌الله را در این تابستان تسهیل می‌کند، وجود بندی است که به او اجازه می‌دهد در صورت سقوط تیمش به دسته دوم، با پرداخت ۶۰۰ هزار دلار از سوچی جدا شود.

لازم به ذکر است که مارسل کولر، سرمربی سوئیسی الاهلی، نام یحیی عطیة‌الله را در اولویت‌های خود برای تقویت تیمش قبل از آغاز فصل جدید قرار داده است.

کولر، مدیریت الاهلی را به شروع مذاکرات برای جذب این ستاره سابق تیم الوداد مراکشی در طول نقل و انتقالات تابستانی واداشته است.