تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷

روز بعد از غرق شدن زن جوان که برای نجات پسرش در کارون پریده بود، جست‌وجوها برای یافتن پیکر این زن ادامه دارد.

همشهری‌آنلاین _ حوادث: روز پنجشنبه ۲۱تیر امسال، به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خوزستان خبر رسید که یک مادر و پسر در حاشیه رودخانه کارون در روستای ده‌شیخ شهرستان ایذه داخل آب افتاده‌اند و فشار آب آنها را با خود برده است. بعد از اعلام این گزارش بلافاصله تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند و به همراه اهالی منطقه جست‌وجو را برای پیدا کردن مادر و پسر غرق‌شده آغاز کردند.

وحید شعبانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: روز پنجشنبه ۲۱تیرماه، مردم به تفرجگاهی در حاشیه رود کارون در روستای ده‌شیخ رفته بودند و بسیاری خبر نداشتند که قرار است سد باز شود.

او می‌افزاید: هرچند مسئولان سد اعلام کرده بودند که قرار است آب پشت سد رهاسازی شود و از مردم خواسته بودند به این منطقه نیایند، اما بسیاری این هشدار را دریافت نکرده بودند و برای تفریح در حاشیه رودخانه نشسته بودند که بعد از بالا آمدن آب، ابتدا پسر جوانی در جریان آب گرفتار شد و سپس مادرش که قصد نجات او را داشت، در رودخانه گیر افتاد و جریان آب هر دوی آنها را برد.

شعبانی ادامه می‌دهد: فشار آب این مادر و پسر را به محل‌های دوردست و صعب‌العبور برد. این در حالی بود که از همان ابتدا تیم‌های امدادی و مردم محلی تلاش گسترده‌ای برای یافتن آنها آغاز کرده بودند. این جست‌وجوها ۵روز متوالی ادامه داشت تا اینکه در شب عاشورا پیکر بی‌جان پسر خانواده پیدا شد.

او اضافه می‌کند: پیدا شدن جسد مادر با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و با توجه به اینکه جریان آب جسد را به مناطق دوردست برده است، ۷ تا ۱۰روز طول خواهد کشید. اما گروه‌های امدادی با استفاده از اقدامات تخصصی به ‌کار خود ادامه می‌دهند.

شعبانی ادامه می‌دهد: با وجود این امیدواریم در یکی دو روز آینده پیکر مادر نیز پیدا شود تا این خانواده آرام بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین