پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باشگاه‌های تراکتور و سپاهان به دلیل صنعتی و خصوصی بودن، هزینه‌های بسیاری متحمل شده‌اند و تاکنون بهترین تیم‌ها در نقل‌وانتقالات بوده‌اند؛ استقلال و پرسپولیس با این شرایط به جایی نمی‌رسند.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ امیرحسین اصلانیان ضمن اشاره به اینکه تصمیمات کلان باشگاه پرسپولیس را در هولدینگ که مالک باشگاست، می‌گیرند، اظهار داشت: روال کار این است که تصمیمات در هولدینگ گرفته شود و به هیئت مدیره انتقال داده می‌شود و یکی از اعضای آن رضا درویش است که مدیرعامل است. تصمیمات دیگر از حالت فردی درآمده است و درویش به تنهایی نمی‌تواند تصمیمی بگیرد و باید دستورات هیئت مدیره که از بانک می‌آید را اجرا کند.

وی با بیان اینکه تا آن‌جایی که من می‌دانم هولدینگ مربوطه و بانک شهر از اول گفته هزینه آن‌چنانی انجام نخواهیم داد، اضافه کرد: هولدینگ گفته بازیکنانی که عدد پیشنهادی باشگاه را قبول نمی‌کنند، رد کنند، در حالی‌که این روند در باشگاه‌های صنعتی هم‌چون تراکتور و سپاهان فرق دارد و علاوه بر آن مالکیت تراکتور نیز خصوصی است و به نظرم در این کورس خوب رقابت کرده و هدفش فقط قهرمانی است.

پیشکسوت پرسپولیس مطرح کرد: به نظر من استقلال و پرسپولیس در سال جدید شانسی برای کسب عنوان قهرمانی در سه جام نخواهند داشت. واقعاً در هیچ جای دنیا مرسوم نیست با بازیکنان بالای ۳۵ سال قرارداد امضاء کنند و به آن افتخار کنند!

اصلانیان تأکید کرد: آل‌کثیر را در ۳۵ سالگی هنوز مطرح می‌دانند و پُزش را می‌دهند و با افتخار و کلی ادعا بازیکن سن بالا به پرسپولیس می‌اندازند و به دنبال عبدی و علیپوری می‌روند که قبلاً در باشگاه بوده‌اند و امتحانشان را پس داده‌اند. این‌ها به‌ها به خاطر فقر بازیکن و فرسودگی لیگ برتر ماست!

وی در ادامه در رابطه با رامین رضاییان گفت: به نظر من از میان این بازیکنان سن بالا، رامین رضاییان باز هم بازیکن خیلی بهتری است. وی سال گذشته عملکرد چشم‌گیری داشته و با وجود سن بالا قابل مقایسه با بازیکنان هم‌سن خود نیست.

اصلانیان بیان کرد: من شنیده‌ام رامین رضاییان با برخی از بازیکنان پرسپولیس کدورت داشته و برای همین به پرسپولیس نیامده است؛ البته که مسائل مالی هم تأثیرگذار بوده است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تهران گفت: پرسپولیس الان گلر ندارد و باید گلر خارجی خوب جذب شود؛ گولسیانی شرایطش معلوم نیست و باید دفاع وسط و دفاع چپ و مهاجم نوک خوب بگیرند. در مجموع تیم ناقصی داریم و امیدوارم درویش بر روی صندلی که نشسته راه خودش را درست ادامه بدهد، زیرا این صندلی همان صندلی است که فتح‌الله‌زاده وسط راه در می‌رفت و فرار می‌کرد!

وی هم‌چنین یادآور شد: تصمیم‌گرفتن حق هولدینگ است، اما هم‌چنان همان مشکلات قدیم را داریم و این سیستم معیوب و ضعیف مدیریت استقلال و پرسپولیس هیچ فرقی با گذشته نکرده است و خصوصی‌سازیشان هیچ فایده‌ای نداشته است و یک‌مقدار فقط بی‌نظمی به همراه بریزوبپاش بیشتر شده است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تهران در اظهار نظری جنجالی راجع به استقلال گفت: من چون تعارف ندارم حقیقت را می‌گویم! پارسال اگر سیستم VAR بود قطعاً در ۱۰ دقیقه آخر لیگ برتر آن اشتباهات داوری و گل آفساید رخ نمی‌داد، به جای پرسپولیس ما، استقلال قهرمان می‌شد! اگر سیستم کمک داور ویدیویی در سال جدید نباشد هجمه‌های فوق سنگینی علیه داوران شکل می‌گیرد که خوب نیست.

وی ادامه داد: من نمی‌گویم فقط پرسپولیس سود کرده و ضرر نکرده و این اتفاقات برای تیم‌های دیگر هم رخ می‌دهد، اما می‌بینیم که روسایی که در آن زمان مشغول به کار بودند همه زندان هستند و ثابت شده داوری در کشور ما مشکل و فسادهای آن‌چنانی دارد!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: متأسفانه قلعه‌نویی در بد شرایطی در تیم ملی قرار گرفته است، زیرا تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید ما طی مدت اخیر این‌قدر افتضاح عمل کرده‌اند که هیچ بازیکن جوانی را نمی‌تواند به تیم ملی ببرد و هیچ استعدادی تولید نشده و مجبور است با همین بازیکنان سن بالا ادامه دهد.

وی ادامه داد: زمان ما خیلی بازیکن جوان و پدیده وجود داشت و من در پرسپولیس بازی می‌کردم و هزاران رقیب داشتیم، اما الان این‌طور نیست؛ برای مثال، بازیکن خوب در حد و اندازه طارمی و آزمون نداریم.

اصلانیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ارتباط خوب قلعه‌نویی با جلالی باعث شده وی در کمیته توسعه فدراسیون فوتبال پست مدیریتی بگیرد و به دنبال پرورش استعدادها و رشد فوتبال ایران باشد، عنوان کرد: مجید جلالی به خاطر هر کسی که بیاید روی کار مهم نیست. اگر به خاطر خودش باشد یا قلعه‌نویی؛ باید تاثیرات خودش را بگذارد اگر می‌تواند! متأسفانه هم‌اکنون آی‌پد و فضای مجازی جای مسابقات زمین‌های خاکی و چمنی و آسفالت و هم‌چنین آموزشگاه‌ها را برای بچه‌ها و جوانان ما گرفته است و دیگر استعدادی برای شکوفایی تولید نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما مثل کشورهای اروپایی یا حتی عربستان آکادمی اصولی که برای فوتبال و تحصیل همزمان باشد نداریم برای همین از تیم‌های آسیا با اختلافی فاحش عقب هستیم و فوتبال ما با این وضعیت هیچ‌وقت رشد نمی‌کند.

منبع: میزان