دادستان عمومی و انقلاب تهران با تاکید بر حفظ حقوق شهروندان و صیانت از حقوق عامه، دستوراتی در راستای نظارت مستمر بر قیمت‌گذاری اجناس و اقلام در پایانه‌های فرودگاه‌های مهرآباد و بین‌المللی امام خمینی (ره) و برخورد قاطع و قانونی با متخلفان صادر کرد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علی صالحی افزود: این دستور در پی گزارش‌های متعدد مبنی بر گرانفروشی و عدم نظارت بر قیمت‌گذاری اجناس و اقلام در ترمینال‌های شماره ۲ و ۴ فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) همچنین شناسایی موارد تخلف در پی بازدیدهای معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه فرودگاه‌ها از اماکن، فروشگاه‌ها و غرفه‌های ارائه کننده اجناس و اقلام در دو فرودگاه یادشده، صادر شده است.


دادستان تهران تصریح کرد: در این بازدیدها، موارد متعددی از قبیل نبود یا ضعف بازرسی و فقدان نظارت کافی بر قیمت‌گذاری اجناس و اقلام و در نتیجه گرانفروشی، فروش خودسرانه و بی اعتنایی به قیمت مصرف کننده مندرج بر کالا از طریق سوءاستفاده از اضطرار مسافران، مشاهده و مستند شد.


صالحی اظهار داشت: همه موارد یادشده در مکاتبه‌ای به سازمان تعزیرات حکومتی منعکس و بر ضرورت افزایش بازرسی‌های ادواری، برخورد قانونی با متخلفان و آگاه‌سازی مسافران از حقوق خود، تأکید شد.

منبع: ایرنا