امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه افراد و گروه‌های سیاسی مراقب گفتار و رفتار خود باشند، گفت: عده ‎ای با موضع‌گیری‌های ناامیدکننده و تفرقه افکن بین قومیت‌ها و مذاهب در مسیر دشمن حرکت می‌کنند ..

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با تاکید بر اینکه افراد و گروه‌های سیاسی مراقب گفتار و رفتار خود باشند، اظهار کرد: عده ‎ای با موضع‎گیری‌های ناامیدکننده و تفرقه افکن بین قومیت ها و مذاهب در مسیر دشمن حرکت می کنند.

رئیس جمهور منتخب را برای تحقق تدریجی وعده هایشان همراهی خواهیم کرد

وی به انتخابات پرشور با مشارکت ۵۰ درصدی را مورد اشاره قرار داد و گفت: از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی این پیروزی متعلق به مردمی است که با مشارکت خود دشمن را در رسیدن به اهدافشان نا امید کردند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه همه ما رئیس جمهور منتخب را برای تحقق تدریجی وعده هایشان همراهی خواهیم کرد، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بعداز انتخابات رقابت ها تمام و رفاقت شروع شده است.

خطیب نماز جمعه تبریز با تشبیه کشور به یک کشتی که همه سوار آن هستند ادامه داد : شاید نتیجه انتخابات برای عده ای رضایت بخش نباشد، چرا که نامزد مورد نظر موفق به کسب اکثریت آرا نشده باشد، اما واقعیت این که همه ما سوار بر یک کشتی هستیم که اگر آسیبی متوجه آن باشد همه ما در خطر خواهیم بود.

دشمن مترصد فرصت برای ضربه زدن به مردم و نظام اسلامی است

وی با بیان اینکه دشمن مترصد فرصت برای ضربه زدن به مردم و نظام اسلامی است تاکید کرد : اجیر کردن گروهک های تروریستی مثل داعش ترفند همیشگی دشمنان علیه ملت ایران است به همین خاطر باید مراقب رفتار و گفتارمان باشیم تا دشمن مجال فرصت طلبی نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات رهبر معظم در خصوص امیدافرینی در بین جوانان تاکید کرد : ناامید کردن جوانان به ضرر کشور است چرا که آینده ما به دست این جوانان است و هر کس در هر لباس و جایگاهی خواسته یا ناخواسته موجب ناامیدی جامعه ، مردم و جوانان شود در مسیر دشمن حرکت کرده است.

بزرگ‌ شده های آمریکا مثل اینکه تازه از خواب بیدار شده‌اند

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه برخی ها مواظب سخنان خود باشند، اظهار کرد: آدم احساس می‌کند برخی‌ها در آمریکا و اروپا زیاد زندگی کرده‌اند و بزرگ شده این کشورها هستند از مسائل کشور زیاد سر در نمی‌آورند و نمی‌دانند در کشور چه خبرها بود و چه اتفاقی افتاده است.

مطهری‌اصل صحبت درباره عدم توسعه یافتگی برخی مناطق کشور و عدم توجه به مذاهب، زبان و قومیت‌ها را نادرست خواند و گفت: کسانی که از توسعه نیافتگی برخی مناطق کشور از جمله کردستان صحبت می کنند و یا نبود توجه به مذاهب اسلامی در کشور سخن به میان می آورند انگار در ایران زندگی نکرده اند.

وی ادامه داد: مثل اینکه این افراد تازه از خواب بیدار شده‌ اند و مدعی هستند رسیدگی نشده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کردستان قبل و بعداز انقلاب و شرایط زندگی شیعه و سنی را همه به یاد دارند، افزود : به برکت انقلاب اسلامی ۴۵ سال اهل تسنن و تشیع از زندگی برابر در کنار هم برخوردارند و قومیت ها هیچ برتری نسبت به هم ندارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: تمام ادیان مختلف که در ایران اسلامی هستند از خدمات نظام اسلامی اظهار رضایت و تشکر می‌کنند اما برخی‌ها آنهم در صدا و سیما از عدم رسیدگی صحبت می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد : صداوسیما و اماکن عمومی نباید محلی برای صحبت های تفرقه انگیز و ناامیدکننده برخی سیاسیون باشد.

منبع: فارس