«آرین در پارک گمشده بود و هر چه جست و جو کردیم، موفق نشدیم خانواده اش را پیدا کنیم به همین دلیل او را به خانه مان بردیم و من که به شدت وابسته او شده بودم به خانواده ام اجازه ندادم او را برگردانند» این گفته های دختری ۱۴ ساله است که به همراه مادرش در پارک شهر، پسری ۳ساله به نام آرین را ربوده بودند.

همشهری آنلاین - حوادث: عصرهشتم تیر ماه پدری، زمانی که آریا و آرین، دو قلوهای ۳ ساله به همراه پدر و برادر ۸ ساله شان برای بازی به پارک شهر رفته بودند، آرین ناگهان گم شد.

آنطور که پدر خانواده برای پلیس توضیح داد: «آرین به سمت سرسره بزرگتر رفت و برادر دوقلویش روی سرسره کوچکتر سرگرم بازی شد. همان موقع برادر دوقلوی آرین از سرسره به پایین افتاد و وقتی من به سراغ او رفتم، چند لحظه ای از آرین غافل شد و بعد متوجه شدم که او گم شده است.»

به دنبال گم شدن پسربچه ۳ساله، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند تا ردی از پسر گمشده بدست آورند. دوربین های محوطه بازی نشان می داد آرین در حال خروج از محوطه بازی است اما از آنجایی که پارک دوربین دیگری نداشت، مشخص نبود که کودک به چه سمتی رفته است.

خبر ناپدید شدن آرین در چشم بر هم زدنی رسانه‌ای شد و همزمان خانواده او نیز تصاویر کودکشان را در خیابان ها پخش کردند تا اینکه ۱۹ روز بعد از ناپدید شدن پسربچه، مردی با پلیس تماس گرفت و مدعی شد از سرنوشت آرین مطلع است. او گفت: در محله خانی آباد زندگی می کنیم و سرایدار افغانی داریم که دختری ۱۴ ساله دارد. مدتی است که آنها پسری حدودا ۳ ساله را به خانه شان آورده اند. پسری که به شدت شبیه آرین است و تصور می کنم همان بچه باشد.

با این تماس ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی با ورود به خانه سرایداری، آرین را در آنجا یافتند و تحویل خانواده‌اش دادند. همچنین مادر و دختر نوجوان به اتهام کودک ربایی بازداشت شدند. دختر نوجوان در تحقیقات درباره روز حادثه گفت: آرین را در حالیکه در پارک گمشده بود، پیدا کردیم و به خانه آوردیم. در این مدت به آرین وابسته شدم و اجازه نمی دادم پدر و مادرم او را به خانواده اش برگردانند و حتی آنها را تهدید کردم که اگر آرین را ببرند، از خانه فرار خواهم کرد.

سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: متهمان ۳۵ ساله و ۱۴ ساله در بازداشت به سر می برند و ما خوشحالیم که آرین ۳ ساله پس از ۱۹ روزی بی خبری به آغوش خانواده اش برگشت.