امام جمعه اردبیل بیان کرد: موفقیت آقای رئیس جمهور عمل به توصیه مقام معظم رهبری است. آن کسی که دلبسته آمریکا باشد و تصور کند که بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت در کشور او برای شما همکار خوبی نخواهد بود او از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید حسن عاملی ۲۹ تیر در خطبه های نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد با اشاره به انتصابات پیش رو در دولت جدید اظهار کرد: از آقای رئیس جمهور می‌خواهم به وعده خودش عمل کند که فرموده من با تشخیص کارشناسان مسئولیت‌ها را به افراد خواهم سپرد. آقای رئیس جمهور منتخب علاقه خاصی به نهج البلاغه دارد و حافظ بخش زیادی از خطبه‌های نهج البلاغه است من از رئیس جمهور منتخب می‌خواهم در نصب افراد به سیره رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) عمل نماید.

وی ادامه داد: آن سیره این است که هر کس که خودش پُست و سِمَت خواست یا افراد را واسطه کرد که مرا وزیر یا استاندار یا فرماندار کن مبادا مبادا به او پست و سِمَت بدهی او قطعاً به درد تو و به درد ملت نخواهد خورد رسول خدا(ص) فرمود:"انا لا نستخدم علی عملنا من یریده" یعنی هر کس خودش از ما پست و سمت بخواهد ما به او مسئولیت نمی‌دهیم. یعنی همین درخواست نشان بی لیاقتی است.

آیت الله عاملی افزود: این سخن قطعاً به مذاق سهم خواهان و به مذاق کسانی که‌ خودتعیینی کرده و آن را در فضای مجازی رها کرده اند خوش نخواهد آمد اما آقای رئیس جمهور نباید به جوهای ساختگی اعتنا کند قطعاً توجه کند که مدیریت منابع انسانی رمز پیشرفت، توسعه و سکوی ارتقاء خود ایشان به محبوبیت و مقبولیت بالاتر است.

وی بیان کرد: در اینجا موفقیت آقای رئیس جمهور عمل به توصیه مقام معظم رهبری است.

امام جمعه اردبیل در ادامه بیان کرد: آن کسی که دلبسته آمریکا باشد و تصور کند که بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت در کشور او برای شما همکار خوبی نخواهد بود او از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد او خوب مدیریت نخواهد کرد آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی اعتنایی قرار دهد برای شما همکار خوبی نخواهد بود کسی را انتخاب کنید که اهل دین، اهل شریعت و اهل اعتقاد کامل به نظام باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: بال و پر آقای رئیس جمهور وزراء و استانداران هستند. همه کشور چشم دوخته‌اند که آقای رئیس جمهور کابینه خود را از چه کسانی تشکیل خواهد داد در استان‌ها همه حساس هستند که چه کسانی سکان دار مدیریت استان خواهد بود این مرحله برای آقای رئیس جمهور خیلی حساس است متاسفانه سیل لابی‌گری‌ها هم شروع شده است.

وی با تاکید بر اینکه در یک نگاه کلی آقای رئیس جمهور شایسته است در انتخاب کابینه و وزراء دو مطلب را رعایت کند، خاطر نشان کرد: اول اینکه سراغ کسانی نرود که اعتقادشان این است که شاه‌کلید دست آمریکا و اروپاست و آنها با یک بمب ما را نابود می‌کنند و جز باج دادن به آنها، رکوع و انحناء در برابر آنها، التزام یک طرفه در برابر آنها و جلب رضایت آنها هیچ راهی برای توسعه و حل مشکلات وجود ندارد. کدام انسان عاقل در معاملات خرد و کلان اقتصادی خود و در قرار دادهای سنگین حاضر است یک طرفه ملتزم به قرار داد باشد ؟ رئیس جمهور محترم همیشه این آیه را نصب العین خود قرار دهد که "وَلَن تَرضی عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصاری حَتّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم". قلباً به این آیه معتقد باشد که "وَلَا یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّیٰ یَرُدُّوکُمْ عَنْ دِینِکُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا ۚ" .و حتماً یقین کند که آنها "لَا یَرْقُبُوا فِیکُمْ إِلًّا وَلَا ذِمَّةً ".

آیت الله عاملی اظهار کرد: نوع تعامل آنها با ایران در دوره‌هایی که هم‌فکران آقای رئیس جمهور در ایران حاکم بودند شاهد بسیار خوبی بر مدعاست و مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

منبع: ایسنا