مخالفت حریدی‌ها با پیوستن به ارتش رژیم اشغالگر در میانه جنگ غزه به اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی دامن زده است.

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: اسحاق یوسف خاخام ارشد یهودی از دانش‌آموزان مدارس دینی حریدی که قرار است هفته جاری دستور اعزام به خدمت نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی را دریافت کنند، خواسته این دستور را پاره کرده و با ارتش همکاری نکنند. او پیشتر هم تهدید کرده بود که اگر مجبور شود به ارتش اسرائیل ملحق شود سرزمین‌های اشغالی را ترک خواهد کرد.

به‌گزارش خبرگزاری آناتولی، این خاخام یهودی گفته قبیله لاوی از پیوستن به ارتش معاف هستند و تحت هیچ شرایطی نباید این کار صورت گیرد و در صورتی که مجبور به ملحق شدن به ارتش شوند، همگی بلیط خریده و این سرزمین را ترک خواهند کرد.

مخالفت حریدی‌ها با پیوستن به ارتش رژیم اشغالگر در میانه جنگ غزه در حالی است که بنا بر اعلام منابع عبری‎زبان، ارتش اسرائیل به شدت با کمبود نیرو مواجه است، امری که باعث شده تا فرماندهان ارتش ضمن اذعان به خستگی نیروهای اسرائیلی از نابرابری و معاف بودن یهودیان حریدی از خدمت نظامی به شدت انتقاد کنند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت ماه پیش نوشته بود که نظامیان ذخیره ارتش اسرائیل قانون معافیت یهودیان حریدی از خدمت نظامی را خیانت و خنجری از پشت به خود می‌دانند.

در این گزارش آمده بود که نظامیان ذخیره ارتش گفته‌اند دولت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) از طریق قانون معافیت یهودیان تندرو حریدی از خدمت نظامی از پشت به ما خنجر زده است. آن‌ها قانون مذکور را افتضاح خوانده و تاکید کرده‌اند که موجب از هم گسیختگی و شکاف هرچه بیشتر بین کسانی خواهد شد که بار جنگ را به دوش می‌کشند و کسانی که از آن فرار می‌کنند.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز نوشته که خانواده‌های صدها نظامی به یواو گالانت و هرتزی هلیوی وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش ابلاغ کرده‌اند به خاطر معاف شدن یهودیان حریدی از خدمت نظامی، از فرزندان خود می‌خواهند از حضور در جنگ خودداری کنند.