تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰

بی شک بیلبوردها و تابلوهای شهری برگ برنده هر شهری در فرهنگ‌سازی و تأثیرگذاری هستند. با اینکه بخش اعظمی از آنها با اهداف تبلیغاتی و اقتصادی قد علم کرده‌اند، اما در میان آنها معدودی نیز از خوش اقبالی پیام‌های فرهنگی و اجتماعی را با مخاطبانشان مبادله می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، همین چند وقت پیش بود که تابلوی ایستگاه‌های مترو در تهران با شعر برخی از شاعران مزین شد تا مردم بیشتر با ادبیات غنی ایران و شاعران ایرانی آشنا شوند. در چند روز گذشته نیز تابلوی برخی از ایستگاه‌های مترو به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) تغییر کرد و برای فضاسازی آیینی، اسامی ایستگاه‌ها با ابیات و اشعار حسینی ترکیب و نوشته شد.

مثلا در ایستگاه متروی امام حسین(ع)، روی تابلو نوشته شد: «به مجلس عزای امام حسین(ع) خوش آمدید» و به همین ترتیب به جز تابلوی این ایستگاه، تابلوی ایستگاه‌های حر، ملت، آزادگان و شهدا نیز در این ایام تغییر کرد. «ما ملت امام حسینیم»، «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند»، «شهدا اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا(ع) هستند» و «در وادی محبت هر کس رسید حر شد» نوشته‌هایی است که در این ایستگاه‌ها روی تابلوها نقش بسته است.

این خلاقیت مسئولان مترو و شهرداری تهران مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و می‌توان گفت این جنس ایده‌ها، اتفاق‌های مهمی است که می‌توان آن را تعمیم داد و در دیگر شهرهای ایران اجرایی کرد.

بیشتر بخوانید: