یکی از قاتلان مسلح فراری که در حمله به خانقاه سقز ۳ تن از دراویش را به قتل رسانده بود، کشته شد.

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر توان فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در پیگیری قانونی برای دستگیری عاملان قتل مسلحانه شیخ آزاد شهابی و ۲ نفر از دراویش در سقز، یکی از قاتلین بنام «ر-ن» اهل روستای کوپیچ بانه را شناسایی کردند که در جریان درگیری به هلاکت رسید.

وی افزود: همچنان که در دوربین‌های مداربسته و فیلم منتشر شده از این حادثه مشاهده شده، ۳ نفر اقدام به حمله مسلحانه در محله تپه‌مالان سقز کردند که یک نفر از این قاتلان به هلاکت رسید و ۲ نفر دیگر هم شناسایی شده و تحت رصد نیروهای اطلاعاتی و امنیتی استان کردستان و شهرستان سقز هستند.

این حادثه ساعت یک بامداد پنجشنبه ۲۸ تیر در محله تپه‌مالان سقز و در خانقاه شیخ آزاد شهابی رخ داد و در نتیجه این حمله مسلحانه ۲ نفر از دراویش این خانقاه در محل جان باختند و شیخ آزاد شهابی هم زخمی و به بیمارستان سقز منتقل شد. تیم متخصص جراحی به سرعت وارد عمل شد ولی متأسفانه شیخ آزاد شهابی هم ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه در اتاق عمل جان خود را از دست داد.

سرهنگ سید علی صفری فرمانده انتظامی شهرستان سقز نیز گفت: این موضوع با دستور ویژه فرمانده انتظامی استان کردستان در دستور کار پلیس برای پیگیری قرار دارد.

همچنین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان هم از تشکیل پرونده قضایی برای متهم یا متهمان قتل ۳ نفر از شهروندان سقزی خبر دادو گفت: در دادگستری شهرستان سقز پرونده قضایی تشکیل شده است و ضاربان شناسایی و دستورات لازم درباره پیگیری سریع در راستای بازداشت متهمان و روشن شدن جوانب موضوع صادر شد.

منبع: ایران