رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری متهمانی خبر داد که از ورزشکاران مراجعه‌کننده به باشگاه‌های بدنسازی تهران کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات مالباختگان، این پرونده در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه کلاهبرداران در هر زمینه‌ای برای سرقت از مردم استفاده می‌کنند گفت: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد قربانیان این پرونده عموما پس از خرید از بوفه باشگاه بدنسازی در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: پلیس در روند پیگیری پرونده به سرنخ‌های جدیدی رسید و مشخص شد متهمان با ترفند استخدام در بوفه در باشگاه‌های بدنسازی در محدوده تهران فعالیت خود را پیش می‌برند که با سرعت عمل پلیس شناسایی و پس از تشریفات قضایی در حالی که مشغول کپی کردن کارت‌های شهروندان بودند، دستگیر شدند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه کلاهبرداران با روش اسکیمر بیش از ۵ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، ادامه داد: تعداد شکات این پرونده بیش از ۲۲ نفر است و همچنان نیز در حال افزایش است.

وی توصیه کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند به هیچ عنوان کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند و حتما عملیات بانکی و وارد کردن رمز را شخصا انجام دهند چراکه حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، توصیه کرد: مجرمین در کمین هستند تا با هر بهانه‌ای اهداف شوم خود را عملی کنند، بسیار مراقب باشید که در دام این افراد فرصت طلب گرفتار نشوید.

وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir گزارش کنند.

منبع: فارس