فیلمبرداری فیلم «زندگی عیسی» مارتین اسکورسیزی پاییز امسال شروع می‌شود و اندرو گارفیلد از بازیگران فیلم است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورلد آف ریل، به نظر می‌رسد ساخت فیلم «زندگی عیسی» مارتین اسکورسیزی قطعا در دست اجرا است و تولید آن قرار است پاییز امسال و به احتمال زیاد در ماه اکتبر (آبان) آغاز شود.

در عین حال گفته شده اندرو گارفیلد در این پروژه جلوی دوربین می‌رود و حضور مایلز تلر نیز به عنوان یکی دیگر از بازیگران محتمل است. داستان این فیلم بیشتر در زمان حال می‌گذرد و در ایتالیا، مصر و اسراییل فیلمبرداری می‌شود.

اسکورسیزی خود به طور مستقل در حال تامین مالی «زندگی عیسی» است. این فیلم با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته شوساکو اندو در سال ۱۹۷۳ ساخته می‌شود و قرار است یکی از کم‌هزینه‌ترین فیلم‌های این کارگردان، پس از مدت‌ها باشد. در ۲۵ سال اخیر وی همواره مشغول ساخت تولیدات بزرگ استودیویی بوده و همین فیلم جدید وی را بسیار صمیمی‌تر می‌سازد.

اسکورسیزی در توصیف این پروژه آن را فیلمی حدود ۸۰ دقیقه‌ای خوانده که بر آموزه‌های اصلی عیسی مسیح تمرکز می‌کند و به گونه‌ای بدون تبلیغ، به بررسی اصول می‌پردازد. وی گفته این فیلم نه یک فیلم داستانی مستقیم و نه یک مستند، بلکه ترکیبی از هر ۲ است.

اسکورسیزی فیلمنامه را با همکاری کنت جونز منتقد و فیلمساز به پایان رسانده و بیشتر سعی کرده تا فیلمش حس بی‌زمان بودن را برساند. وی گفته است: سعی می‌کنم راهی جدید پیدا کنم تا آن را در دسترس‌تر کنم و مفهومی را که از مذهب سازمان‌یافته ممکن است برداشت شود، تعدیل کنم.

دقیقا یک سال پیش بود که اسکورسیزی اظهار کرد سال‌ها است به دنبال ساخت فیلمی درباره زندگی مسیح بوده و در اوایل دهه ۷۰ قصد داشت فیلمی ۱۶ میلی‌متری و سیاه و سفید در این زمینه بسازد. با این حال تماشای «انجیل به روایت قدیس متی» پازولینی موجب شد او تصمیمش را متوقف کند.

اسکورسیزی به تازگی راهی ایتالیا شد تا مستندی درباره کشتی‌های غرق‌شده در سیسیل بسازد.

منبع: مهر