سریال پایتخت از دهه ۹۰ روی آنتن صدا و سیما رفت و مهمان خانه های ما شد.

همشهری آنلاین-مژگان مهرابی:جذابیت این سریال اگر چه به هنرنمایی بازیگران خوبی مثل محسن تنابنده، ریما رامین فر، علیرضا خمسه، احمد مهران فر و... و. بود اما آن چه پایتخت را دیدنی تر می کرد فضای سرسبز شیرگاه بود. شهری کوچک در نزدیکی تهران با مردمی بسیار مهربان و دوست داشتنی. ارتباط تنگاتنگ آنها خود دلیل دیگری بود تا بینندگان سریال علاقه زیادی به سبک زندگی مردم آن دیار پیدا کنند.


نام مقصد: روستای شیرگاه

نشانی: جاده فیروزکوه- بعد از شهر سوادکوه
چطور برویم: از تهران به سمت دماوند بروید و بعد از جاده کمربندی شهر وارد جاده فیروزکوه شوید.
معرفی: سریال پایتخت یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون محسوب می‌شود و خیلی از طرفداران این سریال، روستای شیرگاه را بعد از تماشای پایتخت شناختند.

شهر نقی معمولی
کمتر کسی است که فصل‌های مختلف سریال پایتخت را ندیده باشد. ماجراهای هیجان‌انگیز خانواده نقی معمولی که بیشتر ماجراهایش در شیرگاه اتفاق می‌افتد و این روستا بعد از پخش سریال، به مقصد سفر گردشگران زیادی تبدیل شده است. شیرگاه فاصله زیادی با تهران ندارد. بعد از حدود ۳ساعت رانندگی و پشت سر گذاشتن سواد کوه و ورسک، خانه‌های سقف شیروانی شیرگاه از دور نمایان می‌شوند. کسانی که سریال پایتخت را دنبال کرده‌اند، با کوچه‌پس‌کوچه‌ها، خیابان‌ها، مغازه‌ها و سبک زندگی مردم این شهر آشنا هستند. بسیاری از مردم، بعد از پخش سریال پایتخت، شیرگاه را به شهر نقی معمولی می‌شناسند. سفر به شیرگاه علاوه بر لذت بردن از طبیعت سرسبز آن، مزیت‌های دیگری هم دارد. دریاچه شورمست در نزدیکی شیرگاه قرار دارد؛ فضایی بکر برای قایق‌سواری و پیک‌نیک دسته‌جمعی. اگر شب قصد ماندن در این مکان بکر را دارید می‌توانید چادر بزنید یا به اقامتگاه‌هایی که در اطراف این دریاچه قرار دارد بروید.

جاذبه‌های رنگارنگ
شیرگاه به‌دلیل رودخانه‌ای که از وسط شهر می‌گذرد و محصور بودنش بین کوه‌های سرسبز البرز، به نگین انگشتری مازندران معروف شده است. رودها و درها، آثار تاریخی مثل پل شاه عباسی آبدنگسر، پل دختر (چالی) و پل شاپور از جاذبه‌های این روستا هستند که بسیاری از آنها را، در همراهی با نقی معمولی و خانواده‌اش در ماجراهای سریال پایتخت از قاب تلویزیون دیده‌اید. اواسط بهار تا اوایل پاییز زمان طلایی سفر به این شهر است؛ چراکه رودها پر آب هستند و سرسبزی و طراوت در همه جای منطقه به چشم می‌خورد. برای صرف صبحانه به شما پارک جنگلی لفور یا جوارم را پیشنهاد می‌کنیم. فضای بسیار زیبا که همه جور امکانات رفاهی برای گردشگران و مسافران در آن فراهم شده است.

منبع: روزنامه همشهری