مهدی مجاهد معاون پیگیری ویژه دفتر رئیس جمهور شهید جزئیات تازه ای ر از نماز خواندن شهید رئیسی در کاخ کرملین بیان کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهدی مجاهد، معاون پیگیری ویژه دفتر رئیس جمهور شهید تصریح کرد:
ایشان به معنای حقیقی کلمه یک رجل سیاسی مذهبی بود، چیزی که قانون اساسی بعنوان شرط برای رئیس جمهور گذاشته است، در این سیاست و مذهب، دیانت و سیاست باهم آمیخته بود.

رئیس جمهور فعلی روسیه آقای پوتین یکی از شخصیت های سیاسی هست که در دنیا به سختگیری در پروتکل های ملاقات های رئیس جمهوری معروف است و خیلی از سران کشورهای دنیا خاطرات تلخی از ملاقات با ایشان دارند .

در اولین ملاقات شهید رئیسی با ایشان پیش بینی میشد که ملاقات با اذان مغرب همزمان باشد، از آنجایی که شهید رئیسی مقید به نماز اول وقت بودند دوستان گفتند که حاج آقا یا جلسه را زودتر تمام بکنید یا زمان جلسه را تغییر دهید.

ایشان فرمودند: نه در همان زمان باشد، دوستان گفتند: پس حاج آقا نماز را از جلسه برگشتید میخوانیم. ایشان فرمودند: نه نماز را همانجا میخوانیم.

اذان را که به ایشان اطلاع دادند همانجا در جلسه اعلام میکنند که آقای پوتین الان وقت نماز ما هست و من بایستی نماز بخوانم.

آقای پوتین هم در همان جلسه میگوید که بله آقای رئیسی من مطلع هستم که شما شخصیت مذهبی هم هستید از نظر ما مانعی ندارد شما نمازتان را بخوانید و برگردید جلسه را ادامه دهیم.

رهبران دینی روسیه بعد از این اتفاق که با آقای رئیسی ملاقات میکردند میگفتند: از همه جای دنیا به ما پیغام میدهند که آقای رئیسی در مسکو در کاخ کرملین که روزی قلب کمونیسم و بی خدایی بوده نماز خوانده.

این موضوع در خارج از کشور برای سران کشورها هم جا افتاده بود که با یک شخصیت سیاسی و مذهبی طرف هستند.

منبع: ایرنا