چقدر لذت می‌بردیم وقتی بازیگران فیلم‌ها را در حال چیدن میوه و درست کردن غذا روی اجاق می‌دیدیم

همشهری آنلاین-مژگان مهرابی: یا آنها را در طبیعت سرسبز روستاها در حال قدم زدن در کوچه‌باغ‌ها تماشا می‌کردیم. چقدر دلمان می‌خواست جای آنها چند روزی در روستا ساکن بودیم و ما هم از آن هوای پاک و مناظر دلچسب بهره می‌بردیم. خبر خوب اینکه این آرزو اصلا دور از دسترس نیست! بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های محبوب که داستانشان در روستا می‌گذرد، در روستاهای نزدیک تهران فیلمبرداری شده‌اند. می‌توانید به آنجا سفر کنید و با خاطره‌بازی در لوکیشن آثار محبوبتان خوش بگذرانید.

نام مقصد: روستای سنجریان

نشانی: انتهای بزرگراه شهید بابایی، محدوده پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار

چطور برویم: بعد از بزرگراه بابایی در شمال شرق تهران، جاده قدیم دماوند را به سمت جاجرود بروید.

معرفی: کمتر کسی است پای سریال «نون خ» نشسته و لذت نبرده باشد. این سریال در یکی از روستاهای نزدیک تهران به نام سنجریان فیلمبرداری شده است.

خانه نورالدین خانزاده

روستای سنجریان که بافت آن، قدم زدن در روستاهای غرب کشور را برای هر گردشگری تداعی می‌کند، با سریال «نون‌خ» شناخته شد. لهجه شیرین بازیگران سریال هم بر جذابیت سکانس‌های ضبط‌شده در روستا اضافه کرد. این روستا در زمستان پوشیده از برف و در تابستان گزینه خوبی برای تفریح و گشت‌زنی است. اگر گذرتان به آنجا افتاد از میدانگاهی روستا تا خانه نورالدین خانزاده که نقش آن را سعید آقاخانی بازی می‌کرد، فقط ۲۰دقیقه با ماشین راه دارید.

منبع: روزنامه همشهری