فرشاد احمدزاده در حالی به پرسپولیس بازگشته که طی فصول اخیر نمراتش در سپاهان او را در جمع برترین بازیکنان لیگ قرار داده است.

همشهری آنلاین- فرشاد احمدزاده برای چهارمین بار به پرسپولیس پیوست! این آمار آن‌قدر عجیب است که خیلی‌ها در محاسبه آن دچار اشتباه شده‌اند. بازیکن ۳۲ ساله (متولد اول مهرماه ۱۳۷۱) در ۲۰ سالگی برای اولین بار از تیم پارسه به پرسپولیس پیوست. او در فاصله ۲۰ تا ۲۱ سالگی در بین بازیکنان جوان و گمنام پرسپولیس حضور داشت و تلاش زیادی کرد که به جمع نفرات اصلی راه پیدا کند اما موفق نشد و راه دیگری را در پیش گرفت.

فرشاد جوان به‌شکل قرضی روانه تراکتور شد و ۲ فصل در آنجا درخشید تا مقدمات حضورش در ترکیب اصلی پرسپولیس فراهم شود. حضور دوم او در جمع سرخپوشان تهران همزمان با آمدن برانکو بود و فرشاد در تیم اصلی سرمربی کروات درخشیدن را آغاز کرد. اما سال ۹۷ و درست در زمانی که پرسپولیس به‌خاطر محرومیت نقل‌وانتقالاتی نیاز فراوانی به بازیکنانش داشت احمدزاده با تصمیمی عجیب لیگ ایران را به قصد لهستان ترک کرد و پرسپولیس را تنها گذاشت. این حرکت او به مذاق هواداران پرسپولیس اصلا خوش نیامد اما با این وجود سال بعد که از لهستان بازگشت دوباره او را پذیرفتند. اما فرشاد اصلا آماده نبود و کسی منتظر نماند تا او دوباره فرم قبلی‌اش را به دست بیاورد.

صاحب پیراهن شماره ۱۰ پرسپولیس از این تیم رفت تا در فولاد زیر نظر جواد نکونام دوباره به اوج برگردد. او دوباره ستاره شد و این بار به سپاهان رفت و ۳ فصل را در این تیم مدعی گذراند. اگرچه سهم این مدعی در این ۳ سال فقط یک جام حذفی بوده است. حالا فرشاد احمدزاده در ۳۲ سالگی دوباره به پرسپولیس بازگشته است اما درخشش سالیان اخیر او در سپاهان باعث شده کسی به سن و سال نسبتا زیاد این خرید توجه نکند.
احمدزاده فصل گذشته در سپاهان ۲۴ بازی از ۳۰ بازی لیگ را در ترکیب اصلی سپاهان به زمین رفت و یکی از پرکارترین‌های این تیم مدعی بود. فرشاد طی ۱۹۰۳ دقیقه بازی در لیگ برتر ۲ گل زد و ۴ پاس گل داد، امتیازش در سایت متریکا هم امتیاز خوب ۷.۱۸ بود که او را در رتبه ششم بازیکنان سپاهان و در رتبه ۳۹ بازیکنان لیگ قرار داد. یعنی در فصل گذشته فقط ۳۸ بازیکن میانگین نمرات‌شان از احمدزاده بهتر بوده که کارنامه خوبی برای فرشاد محسوب می‌شود. ضمن اینکه در جام حذفی هم فرشاد احمدزاده یکی از بازیکنان اصلی و موثر سپاهان بود و زردپوشان در مصاف با ملوان با تک‌گل او موفق به پیروزی و صعود شدند. یک فصل قبل‌تر که اوضاع برای احمدزاده از این هم بهتر بود. او در لیگ بیست‌ودوم (۰۲-۱۴۰۱) با ۳ گل، ۵ پاس گل و نمره عالی ۷.۳۴ در جمع ۱۱ بازیکن برتر لیگ قرار گرفت و از ستاره‌های بی‌چون‌وچرای لیگ بود. اگر احمدزاده بتواند همین فرم را در فصل پیش رو هم داشته باشد خرید بسیار خوبی برای پرسپولیس محسوب خواهد شد، شاید حتی بهترین خرید این تیم.