محرم سال گذشته بود که محسن چاوشی قطعه «آوازِ خون» را منتشر کرد. امسال «تکیه کوچیک»، قطعه جدید این خواننده پرطرفدار پاپ، منتشر و با پخش‌شدن در فضای مجازی با استقبال زیاد روبه‌رو شده‌است. 

همشهری آنلاین: محسن چاوشی در کنار خوانندگی به انجام کارهای خیریه هم معروف است؛ خواننده‌ای که در خواندن و انتشار قطعات موسیقی مذهبی دستی بر آتش دارد و هرازگاهی به مناسبت‌های مختلف با تم مذهبی، قطعه‌ای را منتشر می‌کند که با استقبال مواجه می‌شود.


• فارغ از جریان فعال و مستمر تولید محتوای عاشورایی در هیئت‌های مذهبی که با محوریت مداحان سرشناس شکل می‌گیرد و در آن گاهی برخی محتواها به بیراهه می‌رود و گاهی در همین هیئت‌ها با سیاست امروز آمیخته می‌شود، محسن چاوشی یکی از شناخته‌شده‌ترین هنرمندانی است که همیشه به وعده‌های نانوشته خود لباس اجرا می‌پوشاند و مخاطبانش را غافلگیر می‌کند.


• «غریب مادر- ۱۳۸۳»، «ظهر عطش- ۱۳۸۸»، «غدیر خون-۱۳۸۸»، «راه کربلا- ۱۳۹۲»، «دل‌خون– ۱۳۹۵»، «حسین(ع)- ۱۳۹۹»، «عباس(ع) - ۱۳۹۹» و «آوازِ خون- ۱۴۰۲» از آثاری است که تاکنون با موضوع محرم و حضرت سیدالشهدا(ع) از محسن چاوشی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.


• چاوشی سال گذشته در آستانه محرم «آوازِ خون» را منتشر کرد که نذر محرمی آقای خواننده و ادای دین شخصی‌اش به اهل کربلا بود. شعر این اثر را امید روزبه سروده و رضا فوادیان آن را تنظیم کرده بود. این قطعه هم خیلی سروصدا کرد.

• این خواننده پاپ که در انتخاب شعرها و ترانه‌هایش وسواس زیادی دارد، این بار با قطعه «تکیه کوچیک» توانست رکورد بزند. قطعه او در ۷۲ساعت اول بیش از ۱۰۰هزار بازدید در یکی از پلتفرم‌ها داشت.


• چاوشی ۴۴ساله این قطعه جدید را به ساحت حضرت عباس(ع) تقدیم کرده است.


• ترانه‌ای که چاوشی روی آن دست گذاشته و با وسواس همیشگی‌اش خوانده، تاریخ مصرف ندارد و می‌تواند یادآور خیلی چیزها باشد؛ به‌خصوص آنجا که می‌گوید: دنبال تو با قد کمون اومده مادر/ بالای سرت سینه‌زنون اومده مادر/ با قد کمون اومده و روشو گرفته / پهلوی تو افتاده و پهلوی گرفته.....


• این قطعه نیز تا امروز بعد از گذشت ۶روز از زمان انتشارش در پلتفرم مورد نظر بیش از ۲میلیون‌بار دیده شده است؛ تازه‌ترین قطعه عاشورایی که شب تاسوعا منتشر شد.


• خیلی‌ها منتظرند که چاوشی کنسرت برگزار کند. منتقدانش می‌گویند او توانایی برگزاری کنسرت را ندارد؛ اما شاید چاوشی سعی می‌کند از نگاه مردم دور بماند و در استودیوی شخصی‌اش بی‌حاشیه و بی‌سروصدا اثر تولید کند؛ اگرچه معمولا انتشار هر قطعه‌ای از او با حاشیه و سروصدا همراه می‌شود.

• امید روزبه ترانه‌سرا و رضا فوادیان تنظیم‌کننده این اثر بوده‌اند و مهدی کریمی میکس و مسترینگ، شهاب جعفرنژاد طراحی کاور، حامد تلخ‌آبی تایپوگرافی و محسن چاوشی آهنگسازی و خوانندگی این قطعه را برعهده داشته‌اند.

منبع: همشهری آنلاین