رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اعلام می کند دمای هوای اغلب استان ها از روز یکشنبه (31 تیرماه) چند درجه افزایش می یابد.

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیائیان در این رابطه به همشهری می گوید: «از روز یکشنبه افزایش دما را شاهد هستیم. طوری که اغلب نقاط کشور چند درجه گرم تر می شود. ماندگاری دمای هوای گرم به گونه ای است که تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.»

او درباره اینکه گرمتر شدن هوا بر روی چه استان هایی تاثیر بیشتری خواهد گذاشت، اضافه می کند: «معمولا استان های گرمسیر بیشتر از قبل گرم می شود. مثلا در گزارش ها هواشناسی، روزانه استان های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان و ... دمای هوای بالایی نسبت به دیگر استان ها دارند. بنابراین، افزایش دمای روز یکشنبه به بعد طبیعتا این استان ها را بیشتر تحت شعاع قرار می دهد.»

گرمترین نقاط

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور، شهر شوش در استان خوزستان با دمای هوای 48.6 درجه سانتیگراد گرمترین نقط کشور در روز شنبه(30 تیرماه) بود.

ضیائیان می گوید: «امیدیه یکی دیگر از شهرهای استان خوزستان نیز به دمای هوای 48.4 درجه سانتیگراد جزو گرمترین نقاط کشور بود.»

او درباره گرمترین مراکز استان در این روز عنوان می کند: «اهواز با دمای هوای 48.4 درجه سانتیگراد و یزد با دمای هوای 42.2 درجه سانتیگراد گرمترین مراکز استان ها در روز شنبه بودند»

منبع: روزنامه همشهری