اگر تاریخ رژیم صهیونیستی را به دوره قبل و بعد از حمله ۷ اکتبر تقسیم بندی کنیم، چندان عجیب نیست.

همشهری آنلاین: اگر تاریخ رژیم صهیونیستی را به دوره قبل و بعد از حمله ۷ اکتبر تقسیم بندی کنیم، چندان عجیب نیست. از زمان عملیات طوفان الاقصی در پائیز سال گذشته تا کنون نرخ ترک همیشگی و مهاجرت دائمی از اسرائیل به خارج به شدت افزایش پیدا کرده است. به نظر می رسد که جنگ و احساس ناامنی در مناطق اشغالی فلسطین و ادامه تهدید شهرهای اشغالی توسط گروه‌های مقاومت ساکنان اسرائیل را به این نتیجه رسانده که بهترین راه دفع خطر، دوری از خطر است و از همین رو اکنون بسیاری از صهیونیست‌ها فرار را بر قرار در مناطق اشغالی ترجیح می دهند. البته که مهاجرت معکوس و خروج دائمی از اسرائیل همیشه کابوس رهبران صهیونیست‌ بوده است و جنگ جاری در غزه باعث شده تا مهاجرت معکوس در اسرائیل با نرخ چند برابری افزایش پیدا کند.

افزایش ۲۸۵ درصدی ترک اسرائیل توسط شهروندان (گزارش میدل ایست مانیتور)

افزایش بی‌سابقه‌ مهاجرت از اسرائیل از اکتبر ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته (گزارش کانال ۱۲ عبری)

۵۰۰۰۰۰ نفر: تعداد افراد مهاجرت کرده از اسرائیل در دو ماه ابتدایی آغاز جنگ غزه( مهاجرت دائمی و موقت)

کاهش چشم گیری ورود یهودیان به اسرائیل براساس گزارش (مجله زمان اسرائیلIsrael’s Zman magazine)

۸۰درصد: آمار مهاجرانی که گفته‌اند دیگر به اسرائیل باز نخواهند گشت. (گزارش دانشگاه عبری در ماه مارس به سفارش سازمان جهانی صهیونیست)

مهاجرت به کشور دوم: انتخاب مهاجرت به کشور دوم از سوی بسیاری از صهیونیست‌های دارای تابعیت دوگانه یا چندگانه از زمان آغاز جنگ غزه(داده‌های سی‌بی‌اس)

افزایش ۵۱درصدی مهاجرت: آمار افزایش مهاجرت از اسرائیل در پیش از شروع جنگ بدلیل بی ثباتی سیاسی در تل آویو

دلایل مهاجرت از اسرائیل: جنگ غزه، وضعیت اقتصادی شامل بحران‌های اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی در اسرائیل، بی‌ثباتی سیاسی و درگیری‌های مداوم میان نتانیاهو و مخالفان و عدم تشکیل کابینه باثبات

مقصدهای مهاجران: کشورهای غربی مانند آمریکا، کانادا، آلمان و انگلیس

منبع: روزنامه همشهری