سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به حملات امروز دشمن صهیونیست به استان الحدیده اعلام کرد که به این تجاوز آشکار پاسخ خواهند داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: دشمن صهیونیستی در تهاجمی وحشیانه به استان الحدیده، با چندین حمله نیروگاه برق این استان که برق شهر ساحلی الحدیده را تامین می کرد و همچنین مخازن سوخت بندر الحدیده را مورد هدف قرار داد که همگی اهداف غیرنظامی هستند.

وی با بیان این مطلب که تلاویو دیگر امن نیست، تأکید کرد نیروهای مسلح یمن به این تجاوز آشکار پاسخ خواهند داد و با استعانت از خداوند متعال در ضربه زدن به اهداف حیاتی دشمن صهیونیستی دریغ نخواهند کرد.

رسانه‌های یمنی به نقل از یک مقام رسمی در ارتش این کشور گزارش دادند تصمیم به پاسخ سریع و گسترده به این حملات اتخاذ شده است.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد حملات هوایی روز شنبه به مخازن سوخت و نیروگاه برق یمن در استان الحدیده را در واکنش به حمله پهپادی دیروز نیروهای مسلح یمن به تل آویو انجام داده است.

ارتش یمن: برای جنگ طولانی با اسرائیل آماده می‌شویم

نیروهای مسلح یمن با اشاره به اینکه به حمله رژیم صهیونیستی، قطعا پاسخ خواهند داد، تأکید کردند که در حمله به هدفهای مهم دشمن اسرائیلی، تردید نخواهند کرد. نیروهای مسلح یمن شامگاه امروز شنبه درباره حملات رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای منتشر، و تأکید کردند که این رژیم، در الحدیده، به اهداف غیرنظامی مانند نیروگاه برق و مخازن نفت حمله کرده است.
در بیانیه یمن، با اشاره به اینکه نیروهای مسلح یمن، به این حمله، قطعا پاسخ خواهند داد، آمده است: «نیروهای یمنی، در حمله به هدفهای مهم دشمن اسرائیلی، تردید نخواهند کرد».

نیروهای مسلح یمن، با اشاره به اینکه منطقه اشغالی «یافا»، یک منطقه ناامن خواهد بود، تأکید کردند: نیروهای مسلح و ملت یمن با رهنمودهای رهبری خود، برای یک جنگ طولانی با این دشمن آماده می‌شوند تا اینکه تجاوز [به غزه] متوقف و محاصره [غزه] هم شکسته شود».

یمنیها با تأکید بر اینکه مسلمانان باید ضمن رد حملات اسرائیل، به مسئله فلسطین کمک کنند، در پایان خاطر نشان کرد: «ملت بزرگ یمن، از این مشکل نیز مانند مشکلات سالهای گذشته، عبور خواهد کرد».

واکنش شدیداللحن ایران به حمله اسرائیل به بندر الحدیده | هشدار درباره پیامدهای خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی حملات به یمن

ترجیح ما جنگ مستقیم با آمریکا، انگلیس و اسرائیل است | روزهای آینده برگه‌های خود را مشخص می کنیم

واکنش انصارالله به حملات اسرائیل: رویای اسرائیل برای توقف حمایت یمن از غزه محقق نخواهد شد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: همه خاورمیانه آتشی را که در یمن شعله‌ور شد دیدند | هر زمان که ضرورت داشته باشد به آنها ضربه می‌زنیم

نخستین واکنش ارتش صهیونیستی به حملات این رژیم علیه یمن

اولین واکنش یمن به حملات اسرائیل به بندر الحدیده

ارتش اسرائیل نقاطی از یمن را مورد حمله قرار داد

حزب الله: اقدام احمقانه اسرائیل، سرآغاز مرحله جدیدی در درگیری منطقه‌ای است

حزب الله لبنان، ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن، تأکید کرد که این حمله، یک اقدام احمقانه است که باعث جنگ در سراسر منطقه خواهد شد. بنا به گزارش فارس، جنبش حزب الله لبنان شامگاه امروز شنبه، حمله رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن را محکوم کرد و گفت که این حمله، با حمایت و پشتیبانی کامل آمریکا انجام شده است.

حزب الله با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد: حمله به یمن، تکمیل کننده تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن و در ادامه محاصره مداوم و چند ساله این کشور است. این حمله، مهر تأییدی بر اهمیت بالای جبهه‌های پشتیبانی [محور مقاومت] در سراسر منطقه است».

مقاومت لبنان با اشاره به اینکه، حمله اسرائیل، قطعا باعث خواهد شد که دولت و ملت یمن در کمک به مردم غزه، مصمم‌تر شوند، خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که این اقدام احمقانه دشمن صهیونیستی، سرآغاز مرحله جدید و خطرناکی در درگیری است که در سراسر منطقه صورت خواهد گرفت.

حزب الله ابراز اطمینان کرد که سران یمن، بصیرت، شجاعت و قدرت لازم را دارند تا برای ایجاد بازدارندگی در برابر این دشمن و همپیمانان منطقه‌ای و بین‌المللی آن، اقدامات مناسب و ضروری انجام دهند.
مقاومت لبنان در پایان تأکید کرد که از ملت یمن و مواضع تاریخی این کشور در حمایت از ملت فلسطین، حمایت خواهد کرد.

واکنش حماس و جهاد اسلامی به حمله رژیم صهیونیستی به یمن

همچنین دو جنبش مقاومت حماس و جهاد اسلامی فلسطین حمله جنایتکارانه امروز صهیونیست‌ها به استان الحدیده واقع در غرب یمن را محکوم کردند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای حمله جنایتکارانه امروز ارتش رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن را که به شهادت و زخمی شدن شماری غیرنظامی منجر شد، شدیدا محکوم کرد و آن را تلاشی نافرجام از سوی دشمن برای بازداشتن جبهه‌های مقاومت از ادای وظیفه مقدس خود در قبال قدس و ملت مظلوم فلسطین که در معرض نسل‌کشی نازی‌ها قرار دارد، دانست.

از طرفی «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: یمن و مردم آن و در راس آن برادران انصار الله بهای موضع شرافتمندانه خود و دفاع از فلسطین و ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی نازی‌ها در نوار غزه هستند، را می‌دهند.

الرشق تأکید کرد دشمن اشغالگر صهیونیستی بدون شک در آتشی که امروز در الحدیده برافروخته شد، خواهد سوخت و تشدید جنایات این رژیم معادلات موجود را به کلی تغییر خواهد داد.

وی افزود: خداوند شهدای یمن در الحدیده را رحمت کند و آن‌ها شهدای فلسطین و یمن هستند و مجروحان را شفا دهد و به آن‌ها بخاطر جانفشانی و دلاوری‌شان بهترین پاداش را عطا فرماید.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تجاوز جنایتکارانه صهیونیست ها به مردم یمن را که تاسیسات غیرنظامی را هدف قرار داده و منجر به شهدا و مجروحان شد، محکوم می کنیم.

در ادامه بیانیه جهاد اسلامی آمده است: این تجاوز بدون حمایت آشکار غرب به رهبری آمریکا و انگلیس از این رژیم جنایتکار صورت نمی گرفت.

جهاد اسلامی افزود: ما تاکید می کنیم که بربریت صهیونیستی مردم یمن را از حمایت از مردم فلسطین و آرمان آنها منصرف نخواهد کرد.

منبع: ایسنا