مستند «رئیس کل» درباره محسن نوربخش از چهره‌های مطرح اقتصادی در ایران از ساعت ۱۸ امروز ۳۱ تیر پخش می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مستند «رئیس کل» به کارگردانی محمد مرعشی، زندگینامه دکتر سید محسن نوربخش یکی از شخصیت‌های اقتصادی ایران را به تصویر می‌کشد.

مستند «رئیس کل» نگاهی عمیق به زندگی و دستاوردهای دکتر محسن نوربخش یکی از چهره‌های نام آشنای اقتصادی ایران در سه دهه اول انقلاب اسلامی، دارد. این فیلم به روایت خانواده، همکاران، دوستان و حتی مخالفان نوربخش می‌پردازد و تصویری جامع از این شخصیت را نمایش می‌دهد.

در مستند «رئیس کل» شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، بهزاد نبوی، سید حسین مرعشی، اسحاق جهانگیری، محمدعلی نجفی و دیگران از زندگی و کارنامه کاری دکتر نوربخش سخن می‌گویند. این شخصیت‌ها از زوایای مختلف به بررسی تاثیرات و تصمیمات نوربخش می‌پردازند.

مستند «رئیس کل» از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ تولید شده و برای اولین بار در دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت به نمایش در آمد. این مستند با بررسی عمیق کارنامه نوربخش، توانسته است تصویری واقعی از چالش‌ها و موفقیت‌های او در مدیریت اقتصادی کشور ارائه دهد.

برخی از عوامل فیلم عبارتند از نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: محمد مرعشی، فیلمبردار: مرتضی نجفی، تدوین: بهروز داوری و پگاه احمدی، گوینده گفتار متن: هوتن شکیبا، مشاور کارگردان: کیوان مهرگان، صدابردار: مهراد ابوالقاسمی، مدیر تولید و برنامه‌ریز: محمد حسین شهداد نژاد، سرپرست گروه تحقیق: محمدصادق جنان صفت، نویسنده گفتار متن: مهسا حکمت، عکاس: محمد امین شهداد نژاد.

مستند «رئیس کل» از ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ در بخش «سینمای دیگر» شبکه نمایش حانگی عرضه می‌شود. این بخش، ویژه نمایش فیلم‌های مستند، کوتاه و هنری راه‌اندازی شده است.

منبع: ایسنا