بعد از مدت‌ها و پس از اعلام زمان‌های مختلف برای اکران فیلم مصائب شیرین ۲ ساخته علیرضا داودنژاد، حالا او در صفحه اینستاگرامش خبر از اکران این فیلم در آینده‌ای نزدیک داده است.

او نوشته است:‌ «رییس سازمان سینمایی، معاون سازمان و رفیق شفیق رضا آقای علی سرتیپی مدتی بعد از رفتن او قول دادند که آخرین فیلم رضا را که شاید بهترین بازیگری او هم باشد اکران کنند و همچنان که «مصائب شیرین ۱» برای نسل‌های دهه پنجاه و شصت خاطره‌ساز شد با این فیلم نیز آخرین خاطره سینمایی او را برای دهه‌های هشتاد و نودی و دیگر علاقه‌مندان او ماندگار کنند.» به این ترتیب و اگر این بار هم مشکلی پیش نیاید، ‌می‌توانیم قسمت دوم مصائب شیرین را پس از ۲۶ سال از اکران قسمت اول، تماشا کنیم.

مصائب یک اکران

مصائب شیرین ۲ سال سال ۱۳۹۷ ساخته شد و فقط یک بار در جشنواره فیلم سال ۹۸ روی پرده رفت و دیگر در ایران اکران نشد. بعد از اکران فیلم در سال ۹۸ به دلیل همه گیری کووید و در نتیجه تعطیلی سینماها، نمایش فیلم به تعویق افتاد. داودنژاد آذر ماه سال ۹۸ گفته بود اکران این اثر به دی ماه رسید، اما به علت تراکم نمایش فیلم‌ها، تصمیم گرفته از نمایش آن صرف نظر کند و توضیح داده بود: «به احتمال فراوان اکران این فیلم را از انگلستان آغاز کنیم و سپس آن را در ایران نمایش دهیم.» او سال ۹۹ هم اعلام کرد اکران فیلم را به شرکای فیلم سپرده است: «تا وقتی سالن‌های سینما باز بودند که «مصائب شیرین ۲» فرصتی برای نمایش پیدا نکرد. در شرایط حاضر هم قبلا اعلام کردم تصمیم را به شرکای فیلم در فیلمیران و فارابی واگذار کرده‌ام.»

اما باز هم فیلم اکران نشد تا خرداد ماه امسال که مدیران سازمان سینمایی وعده نمایش این فیلم اکران‌نشده را دادند و ۱۷ تیر هم شورای صنفی نمایش در خانه سینما این فیلم را در فهرست فیلم‌هایی که به زودی به سرگروهی سینما فرهنگ اکران ‌می‌شوند، قرار داد.

داستان از چه قرار است؟

فیلم مصائب شیرین یک که سال ۱۳۷۷ اکران شد، داستان رضا با بازی رضا داودنژاد و مونا با بازی مونا داودنژاد دختر عمویش بود که خانوداه‌هایشان از کودکی قرار به ازدواج آنها گذاشته بودند، اما حالا که به سن ازدواج رسیده اند و به هم علاقه پیدا کرده اند، اجازه ازدواج به آنها نمی‌دهند. مصائب شیرین ۲ در ادامه این فیلم داستان دختری را روایت می‌کند که برای تولد ۱۸ سالگی خود، پدر و مادرش را به جایی ناآشنا دعوت می‌کند. پدر و مادر برای رسیدن به آنجا سفری را از منچستر به لندن آغاز می‌کنند. در این سفر آن‌ها زندگی‌ گذشته خود را مرور می‌کنند.

بازیگران فیلم چه کسانی هستند؟

مصائب شیرین تبدیل به آخرین بازی و آنطور که علیرضا داودنژاد گفته آخرین یادگار سینمایی رضا داودنژاد شد. او که در تمام فیلم‌های پدرش حضور داشت، در این فیلم هم برای آخرین بار مقابل دوربین پدر رفت. به جز او ترلان پروانه، مونا داودنژاد، زهرا داودنژاد، علی داودنژاد، همایون کاظمی، سارا لوئیز کاظ‌می‌و محمدرضا داودنژاد در این فیلم حضور دارند.

منبع: همشهری آنلاین