ترامپ در حالی که بایدن را تهدید اصلی برای دموکراسی در آمریکا خواند،ادعا کرد که در راه دموکراسی تیر خورده است.

به گزارش همشهری آنلاین، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در آمریکا در اولین سخنرانی‌ خود پس از ماجرای ترورش در ایالت پنسیلوانیا، در میان مردم ایالت میشیگان سخنرانی و سپس ادعا کرد در راه دموکراسی تیر خورده است.

به گزارش راشاتودی، ترامپ سخنرانی‌اش در ایالت میشگان را با حضور سناتور جی‌دی‌ونس، معاونش انجام شد و او پس از پایان سخنرانی با انتشار پستی در شبکه ایکس عنوان کرد: آنها می‌گویند، من خطری برای دموکراسی هستم. من چه خطری برای دموکراسی می‌توانم داشته باشم. منی که هفته گذشته در راه دموکراسی تیر خوردم.

میشیگان یکی از مهم‌ترین ایالت‌های آمریکا و جز ایالت‌های موسوم به میدان نبرد است که انتظار می‌رود،آرای آن بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر تاثیر زیادی بگذارد. همانطور که در جریان انتخابات سال 2020 نیز آرای این ایالت به نفع بایدن اعلام شده و در نهایت نتیجه نهایی انتخابات را تغییر داد.

وی در جریان سخنرانی خود در این ایالت عنوان کرد، در همین لحظه روسای حزب دموکرات دیوانه‌وار در تلاش هستند تا نتایج انتخابات مقدماتی حزب خود را نادیده گرفته و جو بایدن متقلب را از صندوق‌های رای حذف کنند.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای حذف بایدن از جانب اعضای حزب دموکرات عنوان کرد: همانطور که می بینید، حزب دموکرات، حزب دموکراسی نیست، آنها واقعا دشمن دموکراسی به حساب می‌آیند.

وی بار دیگر بایدن را تهدید اصلی دموکراسی آمریکایی دانسته و ضمن انتقاد از دموکرات‌ها عنوان کرد: آنها هیچ ایده‌ای در مورد نامزدشان ندارند و ما هم چیزی نمی‌دانیم.

اظهارات انتقادی ترامپ در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از قانونگذاران حزب دموکرات در حال حاضر تلاش زیادی برای کنار گذاشتن بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کرده‌اند و بر این موضوع اصرار دارند تا فرد دیگری را به جای وی نامزد نهایی این حزب معرفی کنند.

منبع: فارس