تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۳

همشهری آنلاین: معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: اکثر استفاده‌کنندگان از پنج خط اتوبوسرانی پایانه «حقانی» از زمان راه‌اندازی این سامانه، از کارت بلیت استفاده کرده‌اند.

سنندجی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اضافه کرد: استقبال از این طرح بسیار زیاده بوده است و طبق نظرسنجی که هفته گذشته در بین مسافران صورت گرفته، اکثر آن‌ها از این طرح رضایت داشته و از کارت بلیت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به نصب دستگاه‌های کارت‌خوان بلیت در تعدادی از ایستگاه‌های خط یک اتوبوس‌های تندرو از ابتدای اجرای این سامانه، خاطر نشان کرد: نصب بقیه دستگاه‌های «کارت‌خوان» در خط یک اتوبوس‌های تندرو و سایر خطوط شروع شده و تاکنون ایستگاه‌هایی که دستگاه کارت‌خوان داشته‌اند، مورد استقبال مردم برای استفاده از کارت قرار گرفته است.

وی با بیان این که روند اطلاع‌رسانی استفاده از کارت‌های مترو برای تردد در اتوبوس‌ها از ابتدا کامل و فراگیر نبوده است، اظهار کرد: با تکمیل دستگاه‌های کارت‌خوان در ایستگاه‌های اتوبوس میزان گرایش شهروندان به این روش بیشتر خواهد شد.

معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همچنین با اعلام این خبر که ایستگاه‌های خط دو سامانه اتوبوس‌های تندرو تکمیل شده است، اضافه کرد: در خط سه این اتوبوس‌ها نیز در هر ایستگاه امکانات لازم نظیر سقف، صندلی، ساعت و نقشه نصب شده است و این ایستگاه‌ها هیچ نقص یا محدودیتی ندارند.

قرار است پس از فراگیر شدن «کارت بلیت در ناوگان اتوبوسرانی» قیمت بلیت اتوبوس در کارت بلیت همان 20 تومان و قیمت بلیت‌های کاغذی 25 تومان شود.