علیرغم کارشکنیهای نخست وزیر و کابینه رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از هر گونه توافق آتش‌بس در غزه، وزیر انرژی این رژیم مدعی شد که تا ۲ هفته آینده، با حماس توافق خواهند کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، بر خلاف اظهارات مانع‌تراشانه مسئولان اسرائیلی درباره توافق تبادل اسرا با حماس و آتش‌بس در غزه، «الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نسبت به حصول توافق ابراز خوشبینی کرد.

شبکه خبری المیادین اما شب گذشته به نقل از منابع مصری خبر داد که مذاکرات غیرمستقیم جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی، عملا با تصمیم این رژیم متوقف شده است.

به گفته این منابع، مسئولان مصری به طرف‌های فلسطینی گفته‌اند که حامل هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات نیستند. این مسئولان، پیش از این در قاهره، با هیأت مذاکره‌کننده اسرائیل دیدار کرده بودند.

کوهن که با شبکه خبری ۱۲ اسرائیل، گفت‌وگو می‌کرد، اما ادعا کرد که احتمالا تا دو هفته آینده، رژیم صهیونیستی با حماس به توافق خواهد رسید.

وی صبح امروز نیز گفت که «پیشرفت چشمگیری در روند امضای توافق تبادل [اسرا] وجود دارد. ما اکنون در ۲ هفته سرنوشت‌ساز قرار داریم».

شبکه ۱۲ همچنین خبر داد که لحظاتی پیش، نشست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مسئولان عالیرتبه امنیتی این رژیم برگزار شده است. هدف از این نشست، «بررسی مذاکرات تبادل [اسرا]» عنوان شده است.

شبکه صهیونیستی «ریشت کان» هم به نقل از منابع خود گزارش داد که تیم مذاکره کننده صهیونیستی، قصد دارد پیشنهادهای جدیدی مطرح کند تا مذاکرات تبادل اسرا به نتیجه برسد.

«عمیخای اشتاین» خبرنگار اسرائیلی پیش از این ادعا کرده بود که آمریکا، «به صورت غیر مستقیم به حماس ابلاغ کرده است که تحت تأثیر اظهارات نتانیاهو درباره مذاکرات قرار نگیرد؛ زیرا آمریکا بر این باور است که اظهارات نتانیاهو در راستای نیازهای سیاسی اوست».

منبع: فارس