سخنگوی کرملین در رابطه با کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا گفت، روسیه اولویت‌های دیگری به جز انتظار برای نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد. وزارت خارجه روسیه هم انتخابات آمریکا را یک مساله داخلی خواند.

به گزارش همشهری آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اواخر روز یکشنبه به شبکه خبری روسی لایف گفت پیروزی در جنگ علیه اوکراین یکی از اولویت‌های اصلی روسیه است.

پسکوف گفت: «برای ما رسیدن به اهداف عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین به جای نتیجه انتخابات آمریکا، یک اولویت است.»

به گزارش راشا تودی، این سخنگوی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که در اوایل سال جاری گفته بود ترجیح می‌داد بایدن در انتخابات پیروز شود، او را «سیاستمدار قدیمی» و «قابل پیش‌بینی‌تر» از نقطه‌نظر منافع مسکو توصیف کرد.

پسکوف با اشاره به انتخابات ۵ نوامبر آمریکا خاطرنشان کرد: «مطمئنا همین طور است، اما به انتخابات آمریکا هنوز چهار ماه مانده است. و این یک دوره طولانی است که در طی آن بسیاری از چیزها می‌توانند تغییر کنند.»

از سوی دیگر «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه پس از اعلام خروج جو بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری گفت: «انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا موضوع داخلی ایالات متحده است که روسیه در آن دخالت نمی‌کند.»

زاخارووا در یک برنامه آنلاین روسی گفت: «این داستان آنهاست. اینها سیاسی داخلی هستند، بگذارید آن را نبردهای ایالات متحده بنامیم ... ما در زندگی داخلی آنها دخالت نمی‌کنیم.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه از رقابت انتخاباتی خارج شد و اظهار داشت که گرچه قصد او راهیابی دوباره به کاخ سفید بود، اما «به نفع» حزب دموکرات و کل این کشور از این رقابت خارج شد.

رهبر ایالات متحده همچنین معاون خودش «کامالا هریس» را به عنوان «بهترین گزینه» برای نامزدی دموکرات‌ها تایید کرد. هریس قبلا توسط چندین سیاستمدار ارشد دموکرات و حامیان اصلی احزاب حمایت شده است. با این حال فاصله او با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌ها زیاد است. محبوبیت ترامپ به دنبال وقوع ترور نافرجام در ۱۳ ژوئیه بیشتر شده است.



منبع: ایسنا