«نه فقط در مجلس؛ حضور نمایندگان در مجامع عمومی یا در فضای مجازی هم که امروز حاکم بر خیلی از فعالیت‌های همه است، حضور شما در همه این عرصه‌ها باید آرامش‌بخش باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، مطهر محمدخانی؛ رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در روزنامه همشهری نوشت، «مجلس نباید منشأ تشنج در افکار عمومی باشد؛ سیاه‌نمایی و منفی‌بافی که گاهی اوقات در بعضی از مجالس دیده می‌شد از ناحیه بعضی از نمایندگان. البته اغلب نمایندگان همیشه پایبند به این مبانی مهم و معتبر بودند. این را بدون تعارف عرض می‌کنیم، واقعیت این است. اما در مواردی خلاف آن مشاهده شده است.»

تازه‌ترین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان جدید مجلس برای همه حجت بود؛ عباراتی که مثل دیگر فرمایشات ایشان، نه قائل به «مصداق» است و نه تاریخ انقضا دارد. توصیه به مراقبت از امنیت روانی مردم، مبتنی بر منطق استواری است که علاوه‌بر عقل سیاسی، ریشه در آیات و روایات دارد؛ مردمی که از گفت‌وگوهای بیهوده سیاسی به‌ویژه در رسانه‌ها و فضای مجازی خسته شده‌اند و تنها انتظارشان، کار و خدمت شبانه‌روزی است.

«نه فقط در مجلس؛ حضور نمایندگان در مجامع عمومی یا در فضای مجازی هم که امروز حاکم بر خیلی از فعالیت‌های همه است، حضور شما در همه این عرصه‌ها باید آرامش‌بخش باشد. شماها خیلی‌تان در مجامع عمومی، در نمازجمعه‌ها پیش از خطبه‌ها حضور پیدا می‌کنید.»
می‌شود در جلسات هم‌اندیشی و کارشناسی یا پشت درهای بسته درباره موارد اختلافی سخن گفت. می‌توان روح و روان مردم را با مباحثات بی‌ثمر، آن هم در فضای مجازی آزرده نکرد.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، حضور نمایندگان و مسئولان در مجامع عمومی ‌باید آرامش‌آفرین باشد. بالا بردن تنش‌ها، دعوا و مشاجرات و چندصدایی به سود هیچ‌کس نیست و تنها مردم را دلزده و ناامید می‌کند.

«باید در مسائل مهم صدای واحد از کشور شنیده شود. یک جاهایی هست که باید دولت و مجلس و دیگر مسئولان گوناگون یک حرف را بزنند. برای آنکه کسانی که در دنیا گوش تیز کرده‌اند تا نشانه‌های اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند، آنها مأیوس شوند؛ باید یک صدا شنیده شود.»
ماه‌ها تلاطمات سیاسی، اوضاع کشور را آشفته کرده است. میلیون‌ها ایرانی دغدغه‌مندی که روز جمعه هشتم تیرماه پای صندوق‌های رأی آمدند، به‌دنبال وحدت و آرامش‌اند. همه باید برای نوکری مردم و کور کردن چشمان امیدوار دشمنان، یک‌صدا باشند.

فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب تنها منحصر به اهالی بهارستان یا اعضای هیأت وزرا نبود؛ صراحتا به دیگر مسئولان گوناگون کشور هم اشاره داشت. «توصیه مؤکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. موفقیت دولت، موفقیت همه ماست. همه کمک کنیم تا رئیس‌جمهور وظایفی را که در قبال کشور دارد، انجام بدهد. اگر ما توانستیم جوری رفتار کنیم که رئیس‌جمهور موفق بشود، این موفقیت همه ماست. پیروزی او پیروزی همه ماست. این را باید از بن دندان باور کرد.»
تفاوت خاصی میان شورا و شهرداری از نگاه مردم نیست. هر توفیق و دستاوردی برای شهردار، برای اعضای محترم شورا هم هست و بالعکس.

منبع: روزنامه همشهری