پس از حمله اخیر به کنسولگری پاکستان در فرانکفورت که گفته می‌شود از سوی اتباع افغانستانی مقیم آلمان صورت گرفته است، وزیر دفاع پاکستان از دولت خود خواست تا در میزبانی از پناهندگان افغان تجدید نظر کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، درپی حمله گروهی از افراد خشمگین در فرانکفورت به ساختمان سرکنسولگری پاکستان، دولت اسلام‌آباد ضمن اعتراض به مقام‌های آلمانی در برلین، کاردار این کشور را نیز به وزارت خارجه فراخواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که گروهی از اغتشاشگران به سرکنسولگری این کشور در شهر فرانکفورت حمله کرده و درپی ناکامی نیروهای امنیتی آلمان در حفاظت از ساختمان دیپلماتیک پاکستان، به برلین اعتراض کرده است.

اسلام‌آباد حمله اغتشاشگران و همچنین ناکامی نیروهای امنیتی آلمان در حفاظت از ساختمان دیپلماتیک پاکستان را محکوم کرده است.

در همین حال منابع خبری پاکستان مدعی شدند: انبوهی از اتباع افغانستانی که پرچم این کشور را نیز در دست داشتند، به ساختمان دیپلماتیک پاکستان حمله کردند و به طور غیرقانونی وارد محوطه آن شدند.

فیلم‌هایی نیز ورود افراد خشمگین به محوطه کنسولگری پاکستان در شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس منتشر شده است که واکنش مسئولان پاکستانی و کاربران این کشور را درپی داشته است.

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان نیز در واکنش به حمله به سرکنسولگری این کشور در آلمان گفت: پاکستان باید در موضع مهمان نوازی خود از اتباع افغانستانی تجدید نظر کند، ما برای آنها (افغانستان) جنگیدیم اما مردم ما همچنان از این کشور رنجیده هستند.

وی افغان‌ها را به ناسپاسی و رفتار ناشایست علیه پاکستان متهم کرد و افزود: مهمان نوازی ما محدودیتی دارد، ما بخاطر افغانستانی ها متحد آمریکا شدیم و با اتحاد جماهیر شوروی جنگ‌ کردیم اما افغان‌ها علیه یکپارچگی پاکستان صحبت کرده، تظاهرات می کنند و پرچم‌ ما را آتش می زنند.

وزیر دفاع پاکستان در پایان گفت که خصومت و رفتارهای ناشایست علیه ما هرگز قابل توجیه نیست لذا دولت اسلام‌آباد باید در سیاست میزبانی از اتباع افغانستانی تجدید نظر کند.

اظهارات تند وزیر دفاع پاکستان درحالی عنوان می شود که این کشور از اوایل پاییز سال گذشته اخراج اتباع غیرقانونی افغانستان را آغاز کرد و تا به امروز بیش از ۶۵۰ هزار از پناهندگان افغانی غیر رسمی مجبور به ترک پاکستان و بازگشت به کشورشان شده‌اند.

حکومت سرپرست افغانستان اخراج اتباع خود را اقدام سیاسی پاکستان برای تحت فشار قرار دادن کابل تعبیر می‌کند. با این حال اسلام‌آباد مدعی دخالت اتباع افغانستانی در انجام‌ حملات تروریستی در داخل پاکستان است و تاکید دارد که عناصر ضد پاکستانی از جمله گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در افغانستان لانه کرده اند.

منبع: ایرنا