ولادیمیر پوتین در پیامی برای همتای سوری خود، بر ادامه حمایت روسیه از سوریه و حاکمیت آن تاکید کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به مناسبت هشتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک این کشور با سوریه، پیام تبریکی برای «بشار اسد» همتای سوری خود فرستاد.

پوتین در این پیام خود تاکید کرد: روسیه به حمایت از دولت سوریه در تلاش‌های آن برای دفاع از حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی خود و همچنین تضمین امنیت ملی و ثبات این کشور ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور روسیه در تلگرافی که برای بشار اسد فرستاده بود، اعلام کرد: توسعه مستمر روابط دوجانبه روسیه و سوریه، در راستای منافع ملی دو کشور بوده و با رویکرد تقویت صلح و ثبات در سطوح منطقه‌ای و بین المللی تطابق دارد.

پوتین ضمن آرزوی رفاه و سعادت برای مردم سوریه گفت: مسکو و دمشق در طول دهه‌های گذشته تجربه زیادی در همکاری‌های دوجانبه در بسیاری از زمینه‌ها به دست آورده‌اند و موفقیت‌های قابل توجهی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی در سوریه کسب کرده‌اند.

بشار اسد هم به نوبه خود در پیام تبریک برای ولادیمیر پوتین اعلام کرد: کشورهای روسیه و سوریه طی ۸۰ سال از یکدیگر حمایت کرده‌اند و به اصول و آرمان‌ها پایبند بوده‌اند؛ حتی با وجود اینکه در معرض فشارهای زیادی برای تسلیم و شکستن اراده خود قرار گرفتند.

بشار اسد افزود: استواری روسیه بر مواضع خود موجب ایجاد جهان چند قطبی شده و هیمنه و جنگی که اکنون با آن مواجه هستیم، چیزی است که در آن جایی برای کوتاه آمدن وجود ندارد و ثبات، حرف آخر را می‌زند، نه عقب نشینی و شکست.

رئیس جمهور سوریه ضمن تبریک به مردم روسیه که در طول دهه‌های گذشته روابط مستحکمی با ملت سوریه داشته‌اند، گفت: سیاست‌ها و مواضع روسیه جایگاه آن را به عنوان قدرتی که برای خیر و صلح تلاش می‌کند و به ارزش‌ها و احترام به حاکمیت کشورها پایبند است، تایید می‌کند. ما برای روسیه، سربلندی و پیشرفت بیشتر آرزو می‌کنیم و امیدواریم که روابط تاریخی روسیه و سوریه به شکوفایی دائم و رشد مستمر خود ادامه دهد.

روابط دیپلماتیک میان روسیه و سوریه در ۲۱ جولای سال ۱۹۴۴ برقرار شد و دو کشور در سال ۱۹۸۰ توافقنامه دوستی و همکاری را امضا کردند.

منبع: تسنیم