مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده از اجرای برنامه‌های تابستانی ویژه دختران و زنان پایتخت خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، خانواده مهم‌ترین و بنیادی‌ترین نهاد سازنده یک جامعه است و سلامتی آن متضمن سلامتی جامعه خواهد بود. مریم اردبیلی با بیان این مطلب گفت که توانمندسازی خانواده و ارتقای تاب‌آوری و پایداری آن در اولویت برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری قرار دارد.

او با اشاره به برگزاری برنامه‌های تابستانی تاکید کرد: «مشاوره و مددکاری زنان زندانی رأی باز و ارجاع آنها جهت اشتغال در مراکز توانمندسازی کوثر، اجرای طرح «اتاق خانواده‌یار» با هدف تسهیل دسترسی خانواده‌ها به خدمات مشاوره‌ای عمومی، خانوادگی، زوجین و خدمات تخصصی روانشناختی و مددکاری، برگزاری دوره آموزشی هویت بخشی سالم به فرزندان، اجرای دوره آموزشی روابط زوجین و برنامه‌های فراغتی برای دختران نوجوان زنان سرپرست خانوار مهمترین برنامه های پیش بینی شده هستند.»

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده به برگزاری سومین رویداد «هزار امید» هم اشاره کرد و گفت: «هزار امید نام مجموعه کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و تفریحی ویژه دختران نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال در شهر تهران است که با توجه به استقبال خوب دختران است. امسال هم این رویداد با ابعاد گسترده تر، طی ۴۰ دوره در مرداد و شهریورماه و با حضور گروه های هدف برگزار می شود.»

اردبیلی با بیان اینکه «دوره گام» ویژه دختران نوجوان نیز در حال برگزاری است، گفت که دوره گام از مجموعه رویدادهای هزار امید است که در واقع دوره قانون‎گذاری در شهر خوانده می‎شود. در این دوره از دختران نوجوان تقاضا می‌شود که برای شهر قانون‎گذاری کنند. این دوره هفت روزه است که نوجوانان در آن با مباحث قانون و قانون گذاری در شهر و یک سری مهارت‌ها مانند سخنرانی خلاق آشنا می‌شوند که در نهایت نیز یک سری قوانین وضع می‌کنند؛ این اتفاق جذابی است که برای دختران نوجوان در شهر تهران رقم خورده است.»

اجرای برنامه‌های ویژه دختران و مادران در بوستان‌های ویژه بانوان، شهردخت‌ها و مراکز شهربانو هم پیش بینی شده است که اردبیلی در توضیح بیشتر عنوان کرد: «تا کنون بیش از ۵۸ هزار نفر با حضور در این اماکن از برنامه های فرهنگی و فراغتی استفاده کردند. همزمان با ایام محرم هم اجرای برنامه «زیرآسمان روضه» در بوستان های ویژه بانوان (مناطق ۳، ۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۱) آغاز شده و تا اربیعنی ادامه خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین