حکومت سرپرست افغانستان برای تشویق به بازگشت به این کشور در دوره طالبان برای برخی از مسئولان سابق، کارت مصونیت صادر و توزیع کرده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، ‏کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان در حکومت سرپرست افغانستان با اعلام این خبر به صدور این کارت مصونیت برای فرزندان عبدالصمد حامد معاون صدراعظم پیشین افغانستان، شماری از نیروهای ویژه موسوم به «کی پی اف» استان «خوست» و همچنین برخی از شخصیت‌ها که از کشورهای مختلف به کشورشان بازگشتند، اشاره کرد.

مولوی ذاکر رئیس دبیرخانه این کمیسیون اظهار داشت: افغانستان خانه مشترک تمام افغان‌ها است و عزت هر افغان در وطن وی محفوظ است.

وی با اشاره به اعلام عفو عمومی از سوی حکومت سرپرست، افزود: هم اکنون زمینه زندگی آرام و مرفه در افغانستان فراهم شده و هیچ کسی بخاطر وظیفه گذشته‌اش با تهدید مواجه نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، عبدالصمد حامد از سیاستمداران مشهور افغانستان بود که ریاست دانشگاه کابل، وزارت برنامه‌ریزی و مدتی هم معاونت صدراعظم پیشین افغانستان را برعهده داشت.

وی در سال ۱۹۶۴ عضویت کمیته موسوم به تسوید قانون اساسی افغانستان شد و پس از کودتای ثور زندانی شد. این مقام پیشین افغان پس از آزادی از زندان در سال ۱۹۸۰، به آلمان رفت و در همان کشور درگذشت.

منبع: ایرنا