رئیس سازمان ثبت احوال اعلام کرد که پایگاه خانوار این سازمان مبنای تغییر ساختار خانوار برای دریافت یارانه خانواده‌ها است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هاشم کارگر دراین باره اظهار کرد: بنا به توافق انجام شده با سازمان هدفمندی یارانه ها، اعمال تغییر ساختار خانوارها برای دریافت یارانه معیشتی، از این پس بر اساس اطلاعات پایگاه خانوار سازمان ثبت احوال انجام می شود.

وی افزود: مردم برای بروز رسانی وضعیت ساختار خانوار خود به دلیل تغییرات اعضاء اعم از فوت، ازدواج، طلاق، حضانت، قیمومیت و مواردی از این دست می بایست به صورت حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

کارگر تصریح کرد: در طرح جدید، همه امور مربوط از طریق «درگاه مراجعه مردمی خانوار» سازمان ثبت احوال کشور به نشانی اینترنتی http://ncr.ir انجام خواهد شد.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: این طرح از ۲۰ تیرماه امسال به صورت آزمایشی برای شهروندان استان سمنان اجرا شده است تا پس از تکمیل و اصلاح احتمالی، به صورت سراسری در کل کشور اجرا شود.

کارگر خاطر نشان کرد: هموطنان سمنانی ساکن سراسر کشور که متقاضی همه خدماتی هستند که بر مبنای خانوار ارائه می شود، در صورتی که سه رقم سمت چپ شماره ملی آنها اعداد ۴۵۶، ۴۵۷، ۴۵۸، ۴۵۹، ۴۶۰، ۵۲۰، ۵۳۰، ۶۴۲، ۶۸۴، ۷۰۰، ۷۵۰، ۷۵۲ باشد، می بایست از طریق «درگاه مراجعه مردمی خانوار» سازمان ثبت احوال نسبت به اعلام تغییرات خانوار خود اقدام کنند.

بر اساس اعلام مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون، حدود ۸۰ میلیون نفر در کشور یارانه نقدی دریافت می‌کنند و آخرین به روز رسانی اطلاعات آن مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ است.