رئیس دستگاه قضا گفت: قوه قضائیه خود را موظف و مکلّف به همکاری همه‌جانبه با دولت می‌داند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا امروز دوشنبه طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، ضمن اشاره به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در سراسر ایران اسلامی و نقاط مختلفی از جهان، گفت: همانطور که در احادیث و روایات آمده است شهادت امام حسین علیه‌السلام داغ سوزانی است در دل مؤمنین که هرگز به سردی نمی‌گراید. امسال نیز همگان مشاهده کردند که علی‌رغم وجود برخی مضایق اقتصادی، سفره‌های اطعام حسینی، بسیار چشمگیر و برجسته بود و مردم ایران اسلامی از اقشار و طبقات مختلف در مراسم‌های سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حضوری گسترده داشتند. بدون تردید مراسم عزاداری امام حسین (ع) مردمی‌ترین و اجتماعی‌ترین مراسم در طول تاریخ است و البته این امر فقط منحصر به ایران اسلامی نیست و در نقاط مختلفی از جهان شاهد برپایی دسته‌جات عزاداری برای سیدالشهداء (ع) هستیم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه نشست امروز، با اشاره به در پیش بودن تشکیل دولت چهاردهم، گفت: امیدواریم به برکتِ نَفحاتِ حسینی و عاشورایی، یک دولت متدیّن، متعهد، انقلابی و کارآمد تشکیل شود و چنین دولتی بتواند با همکاری سایر قوا، گام‌های بلندی را در جهت تحقق اهداف نظام و منویات ولیّ‌امر و آرمان‌های الهی و پیاده‌سازی عدالت در همه زمینه‌ها، بردارد.

رئیس عدلیه با اشاره به معیارهایی که رهبر حکیم انقلاب پیرامون تعیین کابینه جدید در دیدار روز گذشته با نمایندگان مجلس تشریح فرمودند، گفت: رئیس‌جمهور منتخب همواره تاکید دارند که در جهت اهداف نظام و در خط ولایت حرکت می‌کنند و بر پیاده‌سازی سیاست‌های کلی نظام (ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری) و قانون برنامه هفتمِ پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، التزام و اصرار و اهتمام دارند؛ این امر، بسیار ارزشمند و مغتنم است و بر همین اساس، همگان باید به دولت چهاردهم یاری رسانیم.

قاضی‌القضات بیان داشت: وقتی دولت چهاردهم بر مبنای تأکیدات رئیس‌جمهور منتخب، بر حرکت در خط ولایت و تحقق آرمان‌ها و اهداف نظام و عمل به قانون اساسی و پیاده‌سازی سیاست‌های کلی نظام، اهتمام و اصرار خواهد داشت، بدیهی است که قوه قضائیه خود را موظف و مکلّف به همکاری همه‌جانبه با دولت می‌داند.

محسنی اژه‌ای در همین راستا، دستورات مشخصی را به بخش‌های مختلف قوه قضائیه برای مساعدت و کمک به دولت چهاردهم صادر کرد؛ از جمله به سازمان بازرسی کل کشور دستور داد: سازمان بازرسی که به موجب قانون اساسی، موظف به نظارت بر حُسن اجرای قوانین و حُسن جریان امور در دستگاه‌های اداری است، به منظور مبارزه ریشه‌ای با فساد، موارد متعددی از بسترها و گلوگاه‌های فساد را احصاء و معرفی کرده است؛ تاکید من خطاب به سازمان بازرسی آن است که هر چه بیشتر و جامع‌تر و دقیق‌تر، موارد احصاء شده از بسترها و گلوگاه‌های فساد خیز را به دولت چهاردهم معرفی کند و پیشنهادات مُتقن و منسجم و کارشناسی‌شده خود را در راستای حُسن اجرای قوانین و پیشگیری از تخلفات در دستگاه‌های اداری به دولت ارائه دهد. همچنین سازمان بازرسی در جهت تصویب قوانین مطلوب و قابل اجرا و اصطلاحاً تقنینِ نافع و کارآمد نیز می‌تواند کمک‌کارِ مجلس هم باشد و در این راستا با مرکز پژوهش‌های مجلس، نشست‌های هم‌اندیشی مستمری را برگزار کند.

منبع: مهر