فعالان کارزار انتخاباتی مسعود پزشکیان از او خواسته‌اند بابت صحبت‌های روز یکشنبه‌اش در مجلس عذرخواهی کند.

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: طیف گسترده‌ای از فعالان ستادی و حامیان مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم از او خواستند بابت بخشی از صحبت‌هایش در جلسه روز یکشنبه مجلس عذرخواهی کند.

یکی از فعالان انتخاباتی پزشکیان در نقد صحبت اخیر او در صفحه توییترش نوشت «من نه تنها با رای دادن دنبال مشت زدن به دهان کسانی که رای ندادند نبودم، بلکه اتفاقا بخش زیادی از استدلال‌های آنها را منطقی و صحیح می‌دانستم. مهمترین وظیفه‌ این را دولت هم به رسمیت شناختن حقوق و مطالبات و شنیدن صدای این بخش جامعه می‌دانم. آقای پزشکیان، اصلاح و عذرخواهی کنید.»

برخی فعالان اصلاح‌طلب کارزار انتخاباتی پزشکیان نیز با بیان اینکه نباید راه دولت گذشته را ادامه داد تاکید کردند که باید پزشکیان را نقد کرد و او را ناچار به عذرخواهی کرد.

یک کاربر توییتر نوشت: ما به پزشکیان رای نداده‌ایم تا ۴ سال برایش کف بزنیم و هر اشتباهی کرد ماله بکشیم. برعکس. به او رای دادیم تا فضای نقد بسته نشود و بتوانیم با صدای بلند حرف‌مان را بزنیم. هزار بار.

محسن منصوری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی و معاون اجرایی شهید سیدابراهیم رئیسی در اظهاراتی در تبلیغات انتخاباتی گفته بود: امروز ماموریت ما در انتخابات حفظ جمهوری اسلامی است. برای این مسئله هم استدلال داریم. رقیب ما در انتخابات آن آقای ناظریف و آن برادری که رگ گردن برای مردم کلفت می‌کند نیست. اینها عددی نیستند که بخواهیم وقت این تریبون‌ها را صرف این افراد کنیم. رقیب ما جبهه کفر، استکبار و استعمار است. برخی از این افراد در کشور ما دورریزها و پسماندها و امتداد کمرنگ آن جبهه هستند.

بخش زیادی از چهره‌های جریان اصولگرا به دنبال این سخنان از او خواسته بودند بابت صحبت‌هایش عذرخواهی کند.

مسعود پزشکیان در جلسه روز یکشنبه مجلس گفت: امیدوارم خدا ما را شرمنده این مردم عزیزی که علی‌رغم تبلیغاتی که می‌کردند که پای صندوق‌های رای نیایند، آمدند و مشت محکمی به دهان این آدم‌هایی که در داخل و خارج نشسته بودند و تبلیغ می‌کردند، زدند، [نشویم].

آذر منصوری در توییتی که تلویحا اشاره به صحبت‌های پزشکیان داشت نوشت: یک وجه آشتی ملی شهروندانی هستند که دلیل رای ندادن آنها اعتراض به بی‌اثر شدن جایگاه نهادهای انتخابی در اداره کشور و ناامیدی از اصلاح شیوه حکمرانی از مسیر انتخابات است. برای ایران باید ‌پیام این ۶۰ درصد نه فقط از جانب رئیس‌جمهور منتخب که از سوی همه ارکان نظام شنیده شود.

همچنین علی‌اصغر شفیعیان عضو تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور منتخب در پاسخ به درخواست یکی از کاربران توئیتر که نوشته بود «کاش آقای پزشکیان یک کمیته تشکیل دهد از چند جامعه‌شناس، روانشناس، اقتصاددان، فیلسوف، تاریخ‌دان، سیاستمدار کهنه‌کار و فقیه با دستور بررسی و تحلیل چرایی و خواسته‌های ۶۰ درصد شرکت نکننده در انتخابات» پاسخ داد «هم عملی است، هم ضروری. پیگیری می‌کنیم.»