مسابقات لیگ ملی برنامه نویسی دانشجویی با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال، امروز اول مرداد ماه به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، این رویداد در راستای ماموریت محول شده به ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال درخصوص برگزاری مسابقات در حوزه برنامه نویسی و فناوری های نوظهور در شش مرحله با ثبت‌نام پنج هزار و ۵۳۳ و حضور دو هزار و ۶۶۶ دانشجو از ۳۱ استان و مشارکت ۶۰۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی در سراسر کشور برگزار شد.

شرایط برگزاری هر مسابقه به صورتی بود که هر دانشجو صرفا با هم استانی های خود رقابت کرده و سه رتبه برتر در هر استان انتخاب و تقدیر می شدند. به طور میانگین در هر کدام از شش مسابقه برگزار شده، دانشجویان از ۵۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشی از ۳۱ استان کشور با یکدیگر رقابت کردند. در مجموع شش رویداد برگزار شده به ۱۰۰ نفر برنده جایزه استانی، هدایای نقدی اهدا و همچنین تعداد ۳۷۸ دوره آموزشی به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان، به‌طور رایگان ارائه شده است.

رویداد اختتامیه به منظور تمرکززدایی حضور دانشجویان از شهر تهران با همراهی و حضور برگزیدگان همه استان های کشور به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. همچنین در رویداد هفتم(فینال و اختتامیه) برای رتبه‌های اول تا پنجم، ششم تا دهم و یازدهم تا سی‌ام و نیز رتبه‌های برتر در هر استان جوایز نقدی نفیسی به ارزش مجموعاً ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

پارسا پردلی بهروز، علیرضا کاویانی، کوشا موسوی، علی صفری و علیرضا کشاورز همگی از دانشگاه صنعتی شریف به ترتیب به عنوان نفرات اول تا پنجم این مسابقات معرفی شدند.