معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین اظهارات عمومی خود پس از کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی، به احتمال نامزدی خود در رقابت‌ها اشاره‌ای نکرد و تنها به ستایش دستاوردهای دولت بایدن پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی عمومی خود پس از کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی، به تمجید از دستاوردهای بایدن پرداخت و او را چهره‌ای بی‌سابقه در تاریخ سیاستمداران ایالات متحده دانست.

هریس به ابتلای بایدن به ویروس کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه او در حال طی‌کردن دوره‌های درمانی خود است، گفت: «بایدن بسیار مشتاق است که فعالیت‌های خود را از سر گیرد.»

او در این سخنرانی که در جمع قهرمانان ورزشی ایالات متحده در کاخ سفید برگزار شد، گفت: «میراث جو بایدن در سه سال گذشته در تاریخ مدرن بی‌سابقه است. دستاوردهای او در تنها یک دوره ریاست‌جمهوری، از تقریباً تمام رؤسای جمهوری که ۲ دوره در قدرت بودند، بیشتر است.»

هریس در این سخنرانی که نخستین اظهارات عمومی وی پس از اعلام کناره‌گیری بایدن بود، به انتخابات و احتمال نامزدی خود اشاره‌ای نکرد و در عوض به ستایش دوران ریاست‌جمهوری بایدن پرداخت.

بایدن که در پی عملکرد ضعیف خود در مناظره انتخاباتی با «دونالد ترامپ» و همچنین اشتباهات کلامی فراوان در سخنرانی‌های عمومی با بحران محبوبیت مواجه شده بود، بالاخره در شامگاه یکشنبه به درخواست چهره‌های مختلف حزب دموکرات برای خروج از رقابت‌های انتخاباتی پاسخ داد و کناره‌گیری خود از دور رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ را اعلام کرد.

او با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام کناره‌گیری خود از رقابت‌ها، حمایت تمام‌عیار خود از کامالا هریس را اعلام کرد و او را بهترین گزینه حزب دموکرات برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی دانست.

منبع: ایسنا