همشهری آنلاین- فتانه احدی: شروین تبریزی مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران در این باره به همشهری میگوید: در هفته گذشته ۶۲ هزار تماس تلفنی با اورژانش گرفته شده است که از این تعداد ۲۵۰۰ تماس، مزاحمت تلفنی بوده است.
او ادامه میدهد: در پرونده اخیر مزاحمت تلفنی، واحد حقوقی اورژانس شکایتی علیه ۲ مرد مطرح کرد. آنها با خط مختلف تلفن ۱۳ بار با اورژانس تماس گرفتند. آنها در تماسهایشان به دروغ میگفتند که بیمار دارند و آدرس غلط به اپراتور اورژانس میدادند، خواستگاری میکردند و یا لیست خرید ارائه میکردند.
تبریزی ادامه میدهد: اورژانس در تماس ابتدایی به این موارد اعتنا نکرد اما رفته رفته چون این تماسها باعث اختلال در ارائه خدمات رسانی شده بود، راهی جز شکایت و پیگیری باقی نماند.
مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران اضافه میکند: بدین ترتیب از آنها شکایت شد و آنها پای میز محکامه کشانده شدند. هر دو متهم به موجب ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی به جرم مزاحمت تلفنی به جریمه نقدی و شست و شو و نظافت ۴ آمبولانس محکوم شدند.
وی تاکید میکند: اگر فردی ۲۰ بار مزاحمت تلفنی ایجاد کند و برای بار بیست و یک نیز تماس بگیرند اورژانس موظف است جواب او را بدهد، شاید این بار دیگر شوخی نباشد.