همزمان با دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه اصلاحیه مصوبه «بهای خدمات صدور مجوز حفاری، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر» با ۱۸ رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش همشهری آنلاین؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه «بهای خدمات صدور مجوز حفاری، لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر» با بیان اینکه لایحه اصلاحیه بهای خدمات صدور مجوز حفاری، لکه گیری و ترمیم آسفالت را به شورا ارسال کرده است، اظهار کرد: این لایحه در کمیسیون عمران و حمل و نقل و برنامه و بودجه به صورت مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: حفاری عرضی تونلی بهای خدمات روکش معبر صفر خواهد بود و سایر مبالغ دریافت می شود. در تبصره سوم بهای خدمات برای انشعابات خانگی وفق خدمات املاک مسکونی محاسبه خواهد شد که در گذشته این بها بر اساس خدمات املاک تجاری بود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه شهرداری به نمایندگی متقاضی می تواند ترمیم آسفالت را انجام دهد، یادآور شد: شهرداری می تواند پس از ۵۰ روز نسبت به ترمیم آسفالت و رفع مشکلات آن اقدام کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: بابت ترمیم روکش معبر مبلغی در بافت فرسوده اخذ نخواهد شد. شهرداری در این لایحه مکلف شده در طول سه ماه محاسبات را در بستر الکترونیک انجام دهد و در غیر این صورت مجبور است که ضریب عمر آسفالت را بیش از چهار محاسبه کند.

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا با بیان اینکه در تصویب این لایحه معاون فنی و عمرانی شهرداری حضور ندارد، گفت: اینکه جلسه ای برگزار شود و معاون شهردار در جلسه حضور نداشته باشد، قابل قبول ما نیست.

او افزود: اگر می خواهیم دغدغه ها دنبال شود ناظر بر رفتار متقابل شهرداری است. یک سال از یک تذکر می گذرد و شهرداری یا پاسخ نمی دهد و یا پاسخ درستی نمی دهد. خواهش من این است که این موضوع مورد توجه رئیس شورا قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از مواد مهم این لایحه ماده ۳۲ است که شهرداری را مکلف کرده که پس از سه ماه، صرفاً از طریق سامانه صدور مجوز را انجام دهد، گفت: محاسبات دستی در این لایحه حذف خواهد شد که اگر اتفاق بیفتد بخشی از اعتراضات در این حوزه حل و فصل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه آبفای تهران نامه ای ارسال کرده و به بهای کنده کاری و ترمیم اعتراض داشته است، یادآور شد: این موضوع مطرح شده که رقم این بخش سه برابر شده و آبفا این رقم را در بودجه خود پیش بینی نکرده است.

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه احداث شبکه فیبر نوری به حفاری منوط شد، اظهار کرد: از جایی که داکت مشترک شهری نداریم، کابل هایی با قطر یک سانتی متری به صورت انبوه دیده می شود.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدام با درخواست نصب دکل روبه رو هستیم، خاطرنشان کرد: تهران نقطه کور برای تلفن همراه ندارد و دکل ها برای اینترنت همراه است اما پرسش ما این است که شهرداری برای صدور مجوزها در این زمینه از شورای اسلامی شهر تهران مجوز می گیرد؟

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سال قبل یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر توزیع شده است، یادآور شد: امسال ۷۲۰ هزار تن آسفالت توزیع شده و به کمیت خوبی رسیده است. امروز نظارت بر اجرای آسفالت و کیفیت آن اهمیت دارد و باید در اولویت قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری شهر