شاهین بیانی بازیکن سابق تیم استقلال اعتقاد دارد قانون سقف قرار داد خنده دار است و سقف قرارداد گذاشته اند که راحت آن را دور بزنند.

بیانی در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به عمل کرد استقلال در فصل نقل و انتقلات تاکید کرد: مهم این است که نفراتی که کادرفنی خواسته جذب شوند تا در نهایت باشگاه موفق شود. البته یک مقدار زمان از دست دادیم اما مهم این است که همان بازیکنانی که کادرفنی روی آنها دست گذاشته جذب شوند. اگر کادرفنی راضی باشد فصل خوبی را خواهیم داشت. موضوع بعدی پیش فصل است تمرینات بدنسازی باید به خوبی انجام شود. حالا در نقل و انتقلات زمان را از دست دادند و وضعیت کادرفنی را دیر اعلام کردند که نکونام می ماند یا نه. اما دیگر نباید فرصت را از دست بدهند.

او درباره اینکه کادرمدیریت بدون مشورت با نکونام دو بازیکن بوسینایی جذب کرده است گفت: حالا احتمالا کادرفنی بازیکنان بوسنیایی را می بیند. اگر بتوانند کمک کنند حفظ می‌کند. اما در جذب بازیکنان نکونام باید نظارت داشته باشد و با نظر او بازیکن جذب شود. اگر هم بازیکنی نتواند انتظارات مربی را برآورده کند از لیست خارج می شود.

بیانی در خصوص جذب رامین رضاییان و اینکه برخی پیشکسوتان استقلال به خرید این بازیکن انتقاد داشتند تصریح کرد: مهم این است که آقای نکونام چه نظری روی رامین رضاییان داشته. در اینکه او صد درصد از نفراتی است که به سپاهان کمک کرد شکی نیست. الان هم به تفکرات تاکتیکی نکونام برمی‌گردد که در چه پستی و چگونه از رضاییان استفاده کند اما در کل حتما روی او نظر داشته که جذبش کرده است.

او افزود: الان هنوز زمان داریم تا نفرات مورد نیاز را جذب کنیم چراکه استقلال باید برای قهرمانی بسته شود. ۳ تیم در لیگ برتر هستند که برای قهرمانی تلاش می‌کنند اما استقلال باید از آنها پیشی بگیرد.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص سقف بودجه ای که فدراسیون فوتبال برای تیم ها در نظر گرفته است گفت: در مورد سقف بودجه آنقدر صحبت شده که دیگر خنده‌دار به نظر می‌رسد. قانونی گذاشتند که راحت می‌توانند دور بزنند آن را. بنابراین در موردش اصلا صحبت نکنیم بهتر است. اکثر بازیکنان بالای بودجه پول می‌گیرند. تیم‌ها راحت از سقف بودجه رد می‌شوند. می‌دانند چطور این کار را کنند.

او با توصیه‌ای به جواد نکونانم صحبت‌هایش را ادامه داد: امیدوارم جواد نکونام از نفرات تیم امید استقلال هم استفاده کند. در رده امیدها بازیکنان با استعداد و خوبی وجود دارند که می‌توانند به تیم کمک کنند.


بیانی درباره اینکه آیا لازم است جواد نکونام در کنار خود از دستیاران خارجی هم استفاده کند گفت: من فکر نمی‌کنم دستیار خارجی بخواهد. سال قبل همین دستیارانش توانستند کمک کنند و هماهنگ باشند در نهایت هم موفق عمل کنند. مساله‌ای اصلی اینکه استقلال از روز اول پرقدرت ظاهر شود و تا رسیدن به مقام قهرمانی پرقدرت ادامه دهد. در برهه فعلی هم به نظر باید به فکر جذب بازیکنان بزرگ بود چراکه استقلال تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگ می‌خواهد که در لیگ پرقدرت ظاهر شود.

او با اشاره به اینکه در اولین جلسه تمرین استقلال برخی هوادار نما فرهادمجیدی را تشویق کرده اند تاکید کرد: این مساله را عنوان کردند اصلا درست نیست. فرهاد مجیدی از اسطوره های فوتبال ما است اما تشویق او کمکی به تیم نمی‌کند. الان دغدغه اصلی استقلال باید این باشد که نفرات مورد نیاز را جذب کند و بعد از آن تمرینات و اردوهای پیش فصل را به بهترین شکل انجام دهد.