جنایات بی‌سابقه و نسل‌کشی بزرگی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه آن را پیگیری کرد، در هفته‌های گذشته بازتاب بسیاری داشته و همچنین واکنش بخش قابل توجهی از دست‌اندرکاران و ورزشکاران جهانی را به همراه آورد.

به گزارش همشهری آنلاین، سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل و منطقه: جنایات بی‌سابقه و نسل‌کشی بزرگی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه آن را پیگیری کرد، در هفته‌های گذشته بازتاب بسیاری داشته و همچنین واکنش بخش قابل توجهی از دست‌اندرکاران و ورزشکاران جهانی را به همراه آورده است. به عبارتی،تأثیری که جنایات و کشتار مردم غزه توسط صهیونیست‌ها در ماه‌های گذشته موجب به راه‌افتادن تظاهرات در صحن دانشگاه‌ها و خیابان‌های شهرها می‌شد و حمایت جهانی از مردم مظلوم و مقتدر غزه به این شکل مطرح می‌گشت، امروزه به عرصه ورزش رسیده و واکنش ورزشکاران را برانگیخته است.

نباید فراموش کرد که در سال‌های گذشته، رژیم کودک‌کش اسرائیل، از فرصت و افکار عمومیِ جامعه جهانی در ایام رخدادهای بین‌المللیِ ورزشی مثل المپیک استفاده می‌کرد و بیشترین سطح جنایات علیه مردم غزه و زنان و کودکان این منطقه را اِعمال می‌کرد. اما این بار وضعیت متفاوت است و شاهدیم که با نزدیک شدن به افتتاح المپیک پاریس، بخشی از سازمان‌های مردمی در سراسر جهان، ورزشکاران و حتی دست‌اندرکاران المپیک نسبت به حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی اعتراض کرده و خواهان عدم پذیرش ورزشکاران اسرائیلی‌ای شدند که بخشی از آن‌ها در ارتش اسرائیل حاضرند و دست به انجام جنایت می‌زنند.

وضعیت در حال حاضر به نفع مردم مظلوم و مقتدر غزه است، اما بر آگاهان نسبت به مسائل سیاسی پوشیده نیست که سازمان‌ها و نهادهای جهانیِ متأثر از آمریکا و کشورهای غربی هرگز نمی‌پذیرند که ورزشکاران اسرائیلی(نظامیان صهیونیست) در این رویداد بزرگ ورزشی حاضر نشوند و از ورود و حضور آنان ممانعت به عمل بیاید. به راه انداختن پویش‌های جهانی و واکنش نسبت به حضور اسرائیل در المپیک نشان دهنده حمایت‌های جهانی از مرم فلسطین و از آنسو ابراز انزجاری است که از سوی جامعه‌جهانی نسبت به جنایات جنگی غزه، نسل کشی و آپارتاید قومی به عمل آمده در نوار غزه صورت می‌گیرد.

تحولات بین‌المللی در ماه‌های اخیر و به تبع آن تحولی که در افکار عمومی جهانی رخ داده است می‌تواند در راستای نابودی و سرنگونی رژیم کودک‌کش صهیونیستی مؤثر واقع شود. اما آنچه که این روزها برای بسیاری از مردم جهان به عنوان یک سوال مطرح است این است که چه طور ممکن است روسیه به دلیل جنگ با اوکراین از مسابقات ورزشی نظیر المپیک محروم شود و تحریم‌های سنگینی را متمل شود، اما رژیم صهیونیستی با این سطح از جنایاتی که انجام داده است و قریب به 40هزار نفر از مردم غزه را به خاک و خون کشیده از حضور در این کارزار ورزشی منع نشده است و آن برخورد مذکور با روسیه در قبال آن اِعمال نمی‌شود.

این دوگانه در کنار سایر دوگانه‌هایی که در طول 75 سال گذشته از سوی غرب به نفع اسرائیل رقم خورده است در تاریخ ثبت خواهد شد.