تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰

در حالی که گرمای هوا در برخی نقاط رو به افزایش است، پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که امروز چهارشنبه (۳ مرداد) در نیمه شمالی کشور بارش رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید در ساعات عصرگاهی رخ می‌دهد.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «این شرایط در اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز و همچینین در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و در شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.»
فریبا گودرزی ادامه داد: «بارش‌ها در مناطق گفته شده تا پایان هفته تداوم دارد.»
گودرزی ادامه داد: «پدیده دیگر برای روزهای آینده در نیمه شرقی کشور خیرش گرد و خاک است. این پدیده همچنین در بخش‌هایی از مرکز کشور از جمله سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز در تهران و البرز و نیز برای جنوب غرب کشور در خوزستان و بوشهر رخ می‌دهد که همرا هبا کاهش کیفیت دید و کاهش کیفیت هواست.»
کارشناس سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: «از آخر هفته تا یکشنبه هفته (۷ مرداد) در بیشتر مناطق به ویژه در سواحل شمالی روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود. روند افزایش دما برای مناطق مرکزی و دامنه جنوبی البرز محسوس‌تر است.»
از امروز تا پنجشنبه (۴ مرداد) آب‌های جنوب کشور و پنج‌شنبه (۴ مرداد) دریای خزر مواج و متلاطم است.
آسمان تهران صاف است و در ساعات عصرگاهی وزش باد رخ می‌دهد. نوسانات دمایی تهران بین ۳۸ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد است.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، پیش‌بینی می‌شود دمای تهران تا اوایل هفته آتی به ۴۱ درجه سانتی‌گراد برسد.

بیشتر بخوانید:
گرمای ۴۰ درجه در راه مناطق مرکزی