معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با پرداختن به برنامه‌های اربعین گفت: بر اساس تاکیدات شهردار پایتخت اقدامات مردمی شکل گرفته در ایام اربعین را حمایت کرده و آن را توسعه می‌دهیم.

به گزارش همشهری آنلاین، صبح امروز-سوم مرداد۱۴۰۳- آیین آغاز خدمت ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در جوار حرم سیدالکریم در شهر ری برگزار شد.

محمد امین توکلی‌زاده معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در آغاز این آیین گفت:در ایام اربعین امسال ۵۰۰۰ نفر از نیروهای فعال در شهرداری تهران مشغول به خدمت رسانی زوار حسینی خواهند شد و در این رابطه حوزه‌ای در شهرداری تهران نیست که پای کار خدمت رسانی نیامده باشد و بخش‌های مختلف مدیریت شهری تهران از سازمان آتش نشانی تا شرکت مدیریت پسماند درگیر خدمت رسانی ‌اند.

وی ادامه داد: در ایام اربعین حدود ۲۰۰۰ راننده و کمک راننده با اتوبوس‌هایشان در مرزها و عراق مستقرند علاوه بر این با همراهی شرکت شهر سالم شهرداری تهران در تمامی قرارگاه‌های اربعین پزشکان و گروه‌های جهادی مشغول ارائه خدمت درمانی به زوار حسینی(ع) می‌باشند.

توکلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عنوان پویش شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین امسال گفت: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین وظیفه تعیین و ترویج پویش‌ها را دارد. سال ۱۴۰۱ شعار پویش ما «سلام یا مهدی(عج)» بود، در ۱۴۰۲ شعار «حیاتنا حسین(ع)» در راهپیمایی اربعین مطرح شد و امسال نیز با توجه به شرایط غزه شعار محوری پویش ما «طریق القدس» خواهد بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: در کنار تمام خدمت رسانی‌ها شهرداری تهران اقدام به برپایی موکب‌های تخصصی نیز کرده است به عنوان مثال موکب مخصوص بانوان با همراهی شهرداری منطقه ۸ و سرکار خانم اردبیلی مشاور امور بانوان شهرداری تهران دایر خواهد شد، همچنین به همت شهرداری منطقه ۱۳ موکب مخصوص کودکان نیز برپا خواهد شد.

توکلی‌زاده در ادامه با اشاره به کار ویژه شهرداری تهران در اربعین حسینی افزود: بر اساس تاکیدات دکتر زاکانی امسال تلاش می‌کنیم اقدامات مردمی شکل گرفته در ایام اربعین را حمایت کرده و آن را توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: از اقدامات مردمی اربعین در پیشبرد سایر امور نیز الگو خواهیم گرفت، علاوه بر این در سایر ایام سال نیز به دنبال تقویت این حرکت‌های مردمی خواهیم بود به عنوان مثال عمده کارهای مرتبط با موکب‌های محبان الرضا(ع) در مناطق ۲۲گانه تهران به همت مردم انجام می‌شود و در این میان شهرداری تهران تنها نقش پشتیبان دارد.

توکلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پویش‌های مطرح شده در اربعین حسینی گفت: سالی که گذشت دنیا شاهد جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بود و در این شرایط نمی‌توان زائر سرور آزادگان دنیا بود اما در مورد مردم غزه دغدغه نداشته باشیم به همین جهت در تداوم پویشی لشکر قدس که در ماه رمضان آغاز شده بود در ایام اربعین نیز پویش طریق القدس را خواهیم داشت تا در نتیجه آن بزرگترین اجتماع آزادگان جهان علیه ظلم رژیم صهیونیستی را شکل دهیم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد:امسال نیز مانند سال ۱۴۰۲ رویداد محرم‌شهر در میدان آزادی تهران برگزار خواهد شد و در این میدان نیز مراسم بدرقه زوار حسینی را خواهیم داشت. علاوه بر این سوگواره حسینی در مجموعه فرهنگ ورزشی شهید شیرودی برپا می‌شود همچنین در برج میلاد نیز رویداد سرزمین تمدن‌ها را خواهیم داشت که مجموعه این اقدامات باعث ایجاد یک زیست بوم فرهنگی دینی در تهران تا پایان ماه صفر خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین