سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از کامل شدن پروژه مرکز جامعه پذیری و صیانت از بهبود یافتگان خبر داد و گفت که این مرکز به زودی افتتاح می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، در موضوع ساماندهی معتادان متجاهر، شهرداری تهران ۹ گام تربیتی، آموزشی و درمانی در مراکز یاور شهر پیش بینی کرده است. مرحله آخر این ۹ گام مربوط به جامعه پذیری و صیانت از بهبود یافتگان است. در راستای همین رویکرد ایجاد مراکز جامعه پذیری و صیانت از بهبودیافتگان در دستور کار سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران قرار گرفته و اولین مرکز هم در منطقه ۱۲ آماده بهره برداری است.

به گفته سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برخی از بهبود یافتگان مراکز یاورشهر نیاز به حمایت پس از خروج دارند و یکی از وظایف سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، صیانت و حمایت آنها از لحاظ اسکان و اشتغال است.

او همچنین عنوان کرد: «بهبود یافتگانی که خانواده ای ندارند یا خانواده آنها را طرد کرده است جزو جامعه هدف ما در مراکز جامعه پذیری هستند و از این رو اولین مرکز جامعه پذیری بهبودیافتگان با ظرفیت ۱۰۰ نفر به زودی افتتاح می شود. البته تا پایان سال قطعا تعداد این مراکز افزایش می یابد.»

منبع: همشهری آنلاین