رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تا پایان هفته جاری فرایند نهایی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم بازیان افزود: یکی از گام‌های مهم در دولت سیزدهم، موضوع مردمی‌سازی شرکت‌های دولتی، به ویژه دو باشگاه ارزشمند استقلال و پرسپولیس بود که در سال جاری که سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، طی فرایندی واگذاری آن صورت گرفت.

وی اظهار کرد:‌ دولت‌های مختلف در سال‌های گذشته تلاش کردند که این اتفاق به ثمر برسد، ولی به جهات مختلف این توفیق حاصل نشد. در دولت سیزدهم اولین اقدام مهم عرضه این دو باشگاه در بازار فرابورس ایران بود که پذیرش و عرضه آن صورت گرفت. البته این عرضه در مراحل قبل از عرضه نهایی موفق نبود. ولی با عزم جدی رئیس جمهور شهید و دولت به ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی، در سال جدید با اعلام آمادگی دو مجموعه بزرگ در قالب کنسرسیوم پتروشیمی از طرف هلدینگ خلیج فارس و یک کنسرسیوم بانکی اعلام آمادگی شد و مراحل واگذاری آن به ثمر رسید.

رئیس سازمان خصوصی سازی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی ادامه داد: در رابطه با واگذاری سرخابی‌ها، طبق قانون دو باشگاه مذکور باید مراحلی را در قالب تعهد طی می‌کردند که بعضا در ارائه ضمانت نامه‌ها و ارائه بحث‌های مالی یک قرار زمانی وجود داشت که بعضا دچار اختلال می‌شد. اما امروز اعلام می‌کنیم که به لطف خدا، همه تعهدات قراردادی تا این مرحله انجام شده و تا آخر هفته جاری می‌توانیم نام دولت را از این دو باشگاه به صورت کامل به بخش خصوصی منتقل کنیم.

بازیان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که با این واگذاری، عزم جدی خریداران برای توسعه ورزش کشور را بیش از پیش شاهد بوده تا با سرمایه گذاری‌های جدید بتوانند هدف و عزیمت واگذاری از بخش دولتی به مردمی را در توسعه فعالیت‌ها داشته باشیم تا شاهد توسعه امر ورزش در ساحت خصوصی و مردمی باشیم.