کمپین دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، روز گذشته، شکایتی را به کمیسیون انتخابات فدرال ارائه کرده و در آن مدعی شد که اقدام هریس برای تصرف کمک‌های مالی جمع‌آوری شده توسط کمپین بایدن، قانونی نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، پس از اعلام کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری و حمایت او از کامالا هریس، معاون اول خود، به‌سرعت کمپین بایدن به کامالا هریس تغییر نام داده و این نامزد جدید انتخاباتی، کنترل حساب‌های مالی کمپین‌های بایدن را در دست گرفت.

معرفی هریس بلافاصله موجی از کمک‌ها را به سمت او سرازیر کرد و حتی بخشی از مردم عادی نیز مشتاق از نتیجه انتخابات به کمک‌های کوچک روی آوردند. کمپین هریس اعلام کرده است که از روز یکشنبه، ۱۰۰ میلیون دلار کمک دیگر جمع‌آوری شده است. این در حالی است که در حساب‌های کمپین بایدن تا پایان ماه ژوئن، مبلغ ۹۵ میلیون دلار وجود داشته است.

بنا بر استدلال کمپین ترامپ، هریس به «چاپیدن وقیحانه پول» دست‌زده و «بزرگ‌ترین نقض مالی کمپین در تاریخ آمریکا» را مرتکب شده است.

مسئولان حقوقی کمپین کامالا هریس در مقابل، ضمن دفاع از اقدام او، اذعان کرده‌اند که ازآنجایی‌که هریس، خود، پیش از این، جزئی از کمپین بایدن بوده است؛ این ادعا به جایی نخواهد رسید.

به پرونده شکایت ترامپ تا قبل از برگزاری انتخابات آمریکا در ۵ نوامبر (آبان‌ماه امسال) رسیدگی نخواهد شد.

منبع: فارس