تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷

به دنبال سقوط یک هواپیما متعلق به خطوط داخلی نپال ۱۸ نفر کشته شدند و تنها کسی از این حادثه جان به در برد، خلبان هواپیما بود.

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از دیلی میل، ساعت ۱۱ صبح دیروز به وقت محلی، هواپیمای شرکت هواپیمایی سوریا با ۱۹ سرنشین، فرودگاه شهر کاتماندو در کشور نپال را ترک کرد تا راهی شهر تفریحی پوخارا شود.

این هواپیما ۱۷ مسافر و ۲ خدمه داشت که همه مسافران آن تکنسین‌های هواپیمایی بودند که برای تعمیر و نگهداری دوره‌ای فرودگاه جدیدی که در شهر پوخارا افتتاح شده بود، راهی آنجا می‌شدند.

هواپیما اما دقایقی پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی تریبووان در کاتماندو پایتخت نپال، دچار حادثه شد و سقوط کرد.

به گفته شاهدان عینی، هواپیما که در ارتفاعی پایینی در پرواز بود، ناگهان به طرفین کج شد و به سرعت سقوط کرد. این هواپیما پس از سقوط به یک گلوله آتش تبدیل شد و دود سیاهی به آسمان برخواست. این اتفاق در حالی رخ داد که مسافران هواپیمای دیگری، سوار بر اتوبوس فرودگاه در حال عبور از محل حادثه بودند که با مشاهده صحنه سقوط به شدت وحشتزده شده بودند.

به دنبال این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان و نیروهای امدادی خود را به محل سقوط هواپیما رساندند و به خاموش کردن آتش و امداد رسانی مشغول شدند. آنها اجساد ۱۸ نفر از سرنشینان هواپیما را با برانکارد به آمبولانس‌ها منتقل کردند و این در حالی بود که این حادثه یک نجات‌یافته نیز داشت.

خلبان هواپیما پس از سقوط به گوشه‌ای پرت شده و مصدوم شده بود که به سرعت به بیمارستان منتقل شد. مقامات نپالی گفتند که تکنسین‌های حاضر در این هواپیما برای تعمیر یک هواپیمای دیگر در راه پوخارا بودند.

گفته می‌شود خلبان هواپیما از ناحیه سر و چشم دچار جراحاتی شده اما حال عمومی‌اش خوب است.

منبع: همشهری آنلاین