با روند مصرف برق فعلی ۲ راه پیش روی همه است؛ یا با خاموشی کنار بیاییم یا چون چند روز گذشته ادارات را تعطیل و نیمه تعطیل ک و تولید را کم کنیم. راه سوم این است که نه خاموشی را تجربه کنیم نه ادارات را تعطیل و تولید هم ادامه یابد. این راه یک جمله است: صرف‌جویی کنیم وگرنه خاموشی بیخ گوش همه است.

به گزارش همشهری آنلاین، کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ دراین‌باره گفت: با توزیع بدون محدودیت بیش از ۱۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی در یک شبانه روز، حدنصاب تامین برق در شهر تهران در تاریخ صنعت برق شکسته شد.

تا حالا شرکت توانیر سعی کرده با وجود ثبت رکوردهای بی‌سابقه مصرف، برق خانگی را قطع نکند و به جای آن ساعت کار ادارات را کم کند. داستان ساده است: مصرف برق نسبت به سال گذشته بیش از ۷ درصد رشد کرده و به ۷۸ هزار مگاوات رسیده یعنی بیش از ۱۰ هزار مگاوات بیش از تولید نیروگاه‌ها. حال اگر این میزان مصرف تا ۱۵ مرداد به ۸۰ هزار مگاوات برسد، خاموشی یک از راه‌های گریزناپذیر خواهد بود.

وضعیت مشترکان برق خانگی

۳۲ میلیون تعداد مشترکان برق خانگی است که ۷۵ درصد آنها مصرف برابر الگو، ۱۵ درصد ۱.۵ برابر الگو، ۸ درصد تا ۲.۵ برابر الگو و ۲ درصد بیش از ۲.۵ برابر الگو دارند. تاکنون ۲۹ میلیون پیامک هشدار به مشترکان پرمصرف‌ ارسال شده است.

منبع: روزنامه همشهری