همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از توافق اعضای این کمیسیون با مسئولان وزارت بهداشت برای توقف عمره رمضان خبر داد.

دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگو با مهر اظهارداشت: با توجه به همه گیری ویروس آنفلوانزای نوع A (آنفولانزای خوکی) و روند رو به افزایش ابتلا به این بیماری، می‌بایست با تدبیر را هکارهایی نسبت به پیشگیری از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مسئولان وزارت بهداشت و سایر دستگاههای مرتبط با نظام سلامت کشور به منظور بررسی آخرین اقدامات در زمینه پیشگیری از آنفلوانزای نوع A روز گذشته در مجلس برگزار شد.

شهریاری با اشاره به حضور رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت و تنی چند از اعضای کمیته کشوری آنفلوانزا در جلسه روز گذشته با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: این توافق باعث خواهد شد که سازمان حج و زیارت در عدم اعزام زائران به عمره رمضان جدی تر باشد. چون اگر به این توصیه وزارت بهداشت گوش ندهد باید پاسخگوی عواقب آن باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: این توافق می‌بایست از طریق وزارت بهداشت به دولت اعلام شود و دولت نیز آن را به سازمان حج و زیارت ابلاغ کند.

پیش از این وزیر بهداشت از احتمال لغو اعزام عمره گذران در ماه مبارک رمضان خبر داده بود.